Sok mindenen átment már a Miura Roadster prototípusa, ami csillogó kiállítási autóként kezdte pályáját, és bár szériagyártmány sosem vált belőle, de kísérleti alanynak és múzeumi darabnak is használták, majd gyűjteményekbe került. Most eredeti pompájában ragyog a valaha készült egyetlen példány.

1968-ban a brüsszeli autószalonon leplezték le minden idők egyik legcsodálatosabb sportautója, a Lamborghini Miura nyitott tetős változatát. A prototípust a Bertone építette, és óriási sikert aratott, később még több kiállításra is elvitték, de szériagyártmány végül nem lett belőle. Sok rendelés futott be a gyártóhoz, a Miura Roadster mégis egyedi példány maradt.

A kor divatjának megfelelően élénk azúrkék színben pompázott, és nem csak a tető hiányában tért el a Miura kupéváltozatától. A hátsó része is eltérő formájú, de a szélvédő dőlésén is változtatni kellett, hogy 300 km/órás sebességnél se legyenek kellemetlen légörvények az utastérben. A Miura Roadster olyannyira prototípus, hogy a kivehető tető és az oldalablakok el sem készültek hozzá.

1969-ben aztán eladósorba került a prototípus, amit egy fémipari cég vett meg saját kísérleteihez. A Miura több alkatrészét is cinkkel vagy krómmal borított, vagy polírozott darabra cserélték, és a stílusát is megváltoztatták. Az eredeti színe helyett sötétzöldre fújták le a karosszériát, a világos bőrbelső helyét barna vette át.

A tető nélküli Miura neve ekkor már ILZRO Zn75 volt, a cink száma után a periódusos rendszerben. Később a massachusettsi közlekedési múzeumnak ajánlották fel, majd magángyűjteményekbe került, többször is gazdát cserélt. Ahhoz képest, hogy egyszer 50 ezer dollárért adták tovább, az értéke mára a 8-10 millió dollárt is eléri.

A legutóbbi tulajdonosa döntött úgy, hogy visszaállítja eredeti állapotába, pontosan olyanra, mint amilyenben 1968-ban Brüsszelben pompázott. A csodálatos kék fényezés, a világos bőrbelső és a Miura utánozhatatlan formája tető nélkül is megállja a helyét, ez a Lamborghini a márka történetének kivételes darabja.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés