Meglepetésre úgy döntöttek a Toyotánál, hogy elhagyják az Auris nevet, és ismét világszerte egységesen Corolla lesz a kompakt modellcsalád neve. A nekünk szánt ferdehátú és ötajtós modellt a párizsi autószalonon mutatták be, kétféle hibrid hajtással.
Az Auris nevet éppen azért vezette be a Toyota, hogy ezzel is jelezze, az újdonság izgalmasabb, mint a megbízhatóságáról és unalmasságáról is ismert Corolla. Az ötven év alatt világszerte ismertté vált Corolla név azonban erősebb volt, ezért két generáció után búcsúzik az Auris. A legújabb széria prototípusát idén tavasszal még ezen a néven mutatták be, de időközben a Toyota úgy döntött, hogy a világon mindenhol Corolla lesz az újdonság neve.
Corolla még sosem volt olyan izgalmas, mint most.
A legújabb generáció látványos formát kapott, amiben néhol még felfedezheted az elődje vonásait, de annál sokkal feltűnőbb lett a dizájn. Az arányai is változtak, az ötajtós ferdehátú Corolla 4,37 méter hosszú, 1,79 méter széles és 1,44 méter magas, azaz négy centivel hosszabb, hárommal szélesebb, és 2,5 centivel alacsonyabb is az elődjénél. A Touring Sports hossza hat centivel 4,65 méterre nőtt, a tengelytávot pedig tíz centivel 2,7 méteresre nyújtották, hogy még több legyen benne a hely.
Az utasteret tágasabbnak ígérik minden méretében,
de egyelőre csak annyit tudunk róla, hogy a kombi csomagtartója alapesetben 598 literesre bővült, az ötajtósé 361 literes. A Corolla is a Toyota új padlólemezére épül, amivel a karosszériája 60 százalékkal merevebb lett, a súlypontja egy centivel került lejjebb. A sportosabb vezethetőségéhez az is hozzájárul, hogy új multilink hátsó futóművet és állítható lengéscsillapítást is kaphat az autó.
A tiszta üzemű, hatékony motorjairól ismert a Toyota,
és ezt a Corolla motorválasztéka is mutatja. Dízel egyáltalán nem lesz, az alapmotor az 1,2 literes, turbós négyhengeres benzinmotor 116 lóerővel, hibridből pedig kétfélét is lehet választani. A takarékosabb a Priusból ismerős 1,8 literes, 98 lóerős benzinmotorral és 72 lóerős, 163 Nm-re képes elektromotorral. A kombináltan 122 lóerős modell 10,9 másodperc alatt gyorsul százra, a fogyasztást 3,4 l/100 km-re ígérik.
Még érdekesebb lesz a sportos hibrid,
ami kétliteres benzinmotort kap, ez már önmagában is 153 lóerős és 190 Nm a nyomatéka. Az elektromotorral együtt 180 lóerős teljesítményre képes, 7,9 másodperc alatt gyorsul százra, a fogyasztása nem több 3,8 liternél száz kilométeren. Az erősebb hibriddel akár 115 km/órával is lehet haladni tisztán elektromosan, a végsebességet mindkét modellnél 180 km/órára korlátozták.
Az európai piacra szánt Corolla igényes utasteret kap,
amit elég jól fel lehet szerelni. A kormánykerék mögé 7 colos színes képernyő kerül, ahol hagyományos számlapos vagy modern formában, akár háromdimenziós ábrán is követhetjük a műszereket. A szélvédőre vetítő head-up display színes képe 10 colos átmérőjű, a középső érintőképernyő képátlója pedig 8 colos, és éppen úgy kezelhető, ahogyan a táblagépek.
Mindent megkaphatsz a Corollától, amit ebben a kategóriában elvársz,
a teljesen LED-es fényszóró, a nyitható panorámatető, a vezeték nélküli mobiltöltés, a JBL prémium hifi, a tolatókamerás parkoló asszisztens és az elektromosan mozgatott csomagtérfedél mind ott lesz az opciók között. Az elmúlt húsz évben a Toyota több mint 12 millió hibrid autót adott el, ebből másfél milliót Európában, és a dízel nélkül, kétféle hibriddel kínált új Corolla várhatóan tovább növeli ezt a számot.