A kilencvenes években a leggyorsabb McLarenek, Mercedesek és Porschék ellenfelének készült a TVR pályagépe, amelynek közúti változatát nem engedték gyártásba adni, annyira ijesztőnek találták a vezetését.
A blackpooli TVR sportautói sokak szerint pokoli nehezen vezethetők, és amíg erről nem tudunk megbizonyosodni, addig kénytelenek vagyunk elhinni azoknak, akik már kipróbálták. Mégis, a kilencvenes években egy olyan pályagép készült a TVR-nél, amit a márka sokat látott vezetője sem engedett gyártásba adni, miután kipróbálta.
Peter Wheeler a nyolcvanas években vette át a TVR vezetését, az ideje alatt vált a márka a félelmetesen erős sportkocsik gyártójává.
Wheeler kidobta a korábban használt Ford-féle V6-osokat, és a Rovertől származó V8-ast szerelte a TVR-be, persze előtte alaposan felfúrták, és megháromszorozták a teljesítményét. Aztán saját motorokat fejlesztett, mert sosem volt elégedett.
A kilencvenes években pedig egyenesen a motorsport csúcskategóriáját szemelte ki a TVR,
olyan pályagépeknek fejlesztett ellenfelet, mint a McLaren F1, a Mercedes-Benz CLK GTR és a Porsche 911 GT1. A 24 órás Le Mans-i futamon a kategória szabályainak megváltoztatása miatt már nem tudtak elindulni, ezért úgy döntöttek, hogy utcai változatot fejlesztenek az autóból.
A 7,7 literes V12-es motorját két soros hathengeresből építették, és a becslések szerint 1000 lóerőre is képes volt
az egytonnás autóban. A márkakupában is versenyző Peter Wheeler, aki szerint a légzsák több gondot okoz, mint amennyi hasznot hajt, és a blokkolásgátló a rosszul hangolt autók mentsvára, mégis túl félelmetesnek találta a vezetését.
Képzelheted, mennyire ijesztő lehet ezt a pályagépet uralni, amit még a TVR-nél is túlzásnak tartottak.
Három másodpercen belül gyorsult százra, és 380 km/óra feletti végsebességével a McLaren F1-et vette célba. Mégsem tudott bizonyítani, a Speed 12-ből csupán egyetlen közúti változat készült, ezt lehet megszerezni a Silverstone Auctions májusi árverésén.
Ez is érdekelhet: