A klasszikus brit sportautó-márkák közé tartozik a TVR, ami az ezredforduló után kis híján megszűnt, de most feltámadt egy minden eddiginél izgalmasabb modellel. Az új Griffith a Mustang ötliteres V8-asának tuningolt változatát kapja.
1946-ban alapította Trevor Wilkinson a TVR márkát, ami izmos V8-assal szerelt kompakt méretű sportautóiról vált ismertté. Az ezredforduló után orosz tulajdonoshoz került, és kis híján megszűnt a gyártó, végül brit befektetők megmentették, és mostanra készültek el az első új modellel, ami egy újabb szép korszak kezdetét jelentheti.
Sokat elmond róla, hogy a tervezői között Gordon Murray, a Brabham és a McLaren dizájnere, a legendás F1 szülőatyja is ott volt.
Az először 1965-ben használt Griffith nevet kapta a TVR újdonsága, ami ismét egy kompakt méretű izmos sportautó lett. A látványra is erőtől duzzadó karosszériája mindössze 4,31 méter hosszú, 1,85 méter széles és csak 1,24 méter magas, az alapokat részben szénszálas anyagból készítették, ezért a tömege csupán 1250 kilogramm.
A Griffith ehhez képest elég erős lett, a Mustangból ismerős 5 literes V8-ast a Cosworth tuningolta tovább.
Az eredmény 475 lóerő, és az oldalt kivezetett kipufogókon olyan ördögi hang, ami az amerikai izomautókéval is felveszi a versenyt. A tempója is, a gyáriak szerint 4 másodpercen belül gyorsul százra.
A vezetés klasszikus élményét ígéri a TVR,
ugyanis a Griffith erejét hatfokozatú kézi váltóval kell beosztani, a motor a hátsó kerekeket hajtja. A súlyelosztás a tökéletes 50-50 százalék az első-hátsó kerekeken, de a tapadása csak száz km/órás sebesség felett lesz az igazi. Az utastérben bőr és Alcantara kárpitot és két színes képernyőt is találni.
Nagy tervei vannak a TVR-nek, szerintük
a Griffith a „britek izomautója”, és ezzel a Lotus Evora és az Aston Martin Vantage közötti űrt töltené ki.
Az ára is ennek felel meg, a bevezető sorozatért 90 ezer fontot kérnek, ami 33 millió forintot jelent. Ha bejön, akkor évente akár 1000 darabot is gyártanának a feltámasztott legendából.