Miután az Alfa, a Fiat, az Abarth és a Jeep importőri jogai is az Emil Freyhez kerülnek, már fel se tudjuk sorolni egy levegővel, hány márka is tartozik a céghez.
Ha az érintett piaci versenyhatóságok is rábólintanak, a svájci érdekeltségű Emil Frey cégcsoport hazai leányvállalata veszi át a Stellantis olasz márkái és a Jeep importőri jogait a magyar piacon. A változás logikus következménye annak az óriási globális autóipari eseménynek, ami tavaly januárban következett be: a francia PSA-csoport (Peugeot, Citroën, DS) és az olasz-amerikai FCA (Fiat-Alfa, Chrysler-Jeep) egyesülésének, a Stellantis gigavállalat létrejöttének. Az Emil Frey Csoport nem csak a magyar, de a csehországi és szlovák piacon is a négy márka új importőrévé válik.
Ha a tranzakció megvalósul, az Emil Frey lesz a:
- Fiat
- Alfa Romeo
- Fiat Professional (Fiat haszonjárművek)
- Abarth
- Citroën
- Peugeot
- DS
- Jeep
- Mitsubishi
- Subaru
márkák hazai vezérképviselete. A két japán kakukktojás, amelyet már hosszú évek óta az Emil Frey futtat itthon, érdekes pikantériát jelent az új helyzetben, hiszen a Mitsubishi a Stellantis egyik legnagyobb konkurense, a Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance tagja, a Subarunak pedig a Stellantis másik nagy konkurense, a Toyota az egyik kisebbségi tulajdonosa.
A Stellantis közleményében van még egy érdekes részlet, miszerint a tervezett tranzakció lezárását követően az Emil Frey Csoport összesen kilenc Stellantis márkát forgalmaz Csehországban, illetve Szlovákiában és nyolcat Magyarországon. A plusz egy márka az Opel, aminek viszont Magyarországon az Emil Frey egyik direkt versenytársa, a Wallis csoport az importőre.
A Tonalét azért még valószínűleg a régi importőr mutatja be itthon: