A pilótáknál és a konstruktőröknél is lenne változás.

A Formula–1 vezetői és a csapatokat tömörítő F1 Bizottság a Kínai Nagydíj után tárgyalni kezdett egy esetleges új pontrendszer bevezetéséről, aminek értelmében 2025-től a jelenlegi első tíz helyezett helyett a már az első 12 helyen befutó pilóta kapna pontot az egyes futamokon (25-18-15-12-10-8-6-5-4-3-2-1), valamint a leggyorsabb körért járó plusz egy pont megszerzésére is már az első 12 versenyző lenne jogosult.

A pontrendszer átalakítása mögött az a szándék áll, hogy

  • csökkentsék a különbséget a mezőny felső és alsó fele között,
  • inkább a kiegyensúlyozott teljesítményt szeretnék díjazni, mintsem a kiugró eredményeket.

Az FIA, a FOM és az F1 Bizottság azonban nem tudott dűlőre jutni az ügyben, ezért visszaküldték a tervezetet további értékelésre, dönteni pedig a júliusban fognak róla.

A változtatást sokan támogatják, többek között a Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur is, aki ugyanakkor megjegyezte, hogy a módosítással sem sikerülne teljesen kiküszöbölni a meglévő pontrendszer problémáit:

„Nem vagyok ellene a szabályváltoztatásnak. Az Alfa Romeótól érkezve tökéletesen megértem azt a frusztrációt, amikor egy szuper hétvégét teljesítve sincs eredmény – ha nem esnek ki előled, akkor is csak a 11. hely a megszerezhető. Nincs jutalom, nem számít, hogy a 11. vagy a 20. vagy. Ha bevezetjük ezt a változást, akkor jövőre hat csapat lesz elöl, és a 11. helyett a 13. helyért fog menni ugyanaz, mint most. De hangsúlyozom, nem ellenzem a módosítást.”

Megnéztük, hogy állna a jelenlegi tabella a pilótáknál, ha már idén az új pontrendszer lenne érvényben. Jelentősebbnek mondható változás csak a tizediknél rosszabb helyezéseknél lenne tapasztalható – zárójelben az aktuális helyezés:

10. Lance Stroll (10.): 12 pont
11. Nico Hülkenberg (13.): 12 pont
12. Cunoda Júki (11.): 9 pont
13. Oliver Bearman (12.): 6 pont
14. Kevin Magnussen (14.): 5 pont
15. Alexander Albon (15.): 5 pont
16. Esteban Ocon (16.): 2 pont
17. Csou Kuan-jü (17.): 2 pont
18. Daniel Ricciardo (18.): 1 pont
19. Pierre Gasly (Alpine): 0 pont
20. Valtteri Bottas (Stake/Kick/Sauber): 0 pont
21. Logan Sargeant (Williams): 0 pont

Mindez a konstruktőröknél azt jelentené, hogy a Haasnak 12 ponttal lenne több, a Mercedesnek és az Aston Martinnak 6-tal, a Williamsnek 5-tel, a McLarennek 4-gyel, a VCARB-nek 3-mal, a Stake/Kick/Saubernek és az Alpine-nak 2-vel, míg a Red Bull, a Ferrari nem gazdagodna. Így változna meg a konstruktőri tabella – zárójelben az aktuális helyezés:

1. Red Bull (1.): 195 pont
2. Ferrari (2.): 152 pont
3. McLaren (3.): 100 pont
4. Mercedes (4.): 58 pont
5. Aston Martin (5.): 46 pont
6. Haas (7.): 17 pont
7. VCARB (6.): 10 pont
8. Williams (8.): 5 pont
9. Alpine (9.): 2 pont
10. Stake/Kick/Sauber (10.): 2 pont

(Forrás: Racingnews365.com, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Megvan az Audi első pilótája a Formula–1-ben

A német pilóta már az idei szezon végén elhagyja a Haast az Audi kedvéért.

Adrian Newey távozhat a Red Bulltól, ami alapjaiban változtathatja meg a Formula–1 erőviszonyait

Napokon vagy akár órákon belül bejelentheti a távozását a Red Bull sikereinek kovácsa.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
0% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
0% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Az ikon újjászületik: megérkezett Magyarország első branded rezidenciája
Hirdetés