A pilótáknál és a konstruktőröknél is lenne változás.

A Formula–1 vezetői és a csapatokat tömörítő F1 Bizottság a Kínai Nagydíj után tárgyalni kezdett egy esetleges új pontrendszer bevezetéséről, aminek értelmében 2025-től a jelenlegi első tíz helyezett helyett a már az első 12 helyen befutó pilóta kapna pontot az egyes futamokon (25-18-15-12-10-8-6-5-4-3-2-1), valamint a leggyorsabb körért járó plusz egy pont megszerzésére is már az első 12 versenyző lenne jogosult.

A pontrendszer átalakítása mögött az a szándék áll, hogy

  • csökkentsék a különbséget a mezőny felső és alsó fele között,
  • inkább a kiegyensúlyozott teljesítményt szeretnék díjazni, mintsem a kiugró eredményeket.

Az FIA, a FOM és az F1 Bizottság azonban nem tudott dűlőre jutni az ügyben, ezért visszaküldték a tervezetet további értékelésre, dönteni pedig a júliusban fognak róla.

A változtatást sokan támogatják, többek között a Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur is, aki ugyanakkor megjegyezte, hogy a módosítással sem sikerülne teljesen kiküszöbölni a meglévő pontrendszer problémáit:

„Nem vagyok ellene a szabályváltoztatásnak. Az Alfa Romeótól érkezve tökéletesen megértem azt a frusztrációt, amikor egy szuper hétvégét teljesítve sincs eredmény – ha nem esnek ki előled, akkor is csak a 11. hely a megszerezhető. Nincs jutalom, nem számít, hogy a 11. vagy a 20. vagy. Ha bevezetjük ezt a változást, akkor jövőre hat csapat lesz elöl, és a 11. helyett a 13. helyért fog menni ugyanaz, mint most. De hangsúlyozom, nem ellenzem a módosítást.”

Megnéztük, hogy állna a jelenlegi tabella a pilótáknál, ha már idén az új pontrendszer lenne érvényben. Jelentősebbnek mondható változás csak a tizediknél rosszabb helyezéseknél lenne tapasztalható – zárójelben az aktuális helyezés:

10. Lance Stroll (10.): 12 pont
11. Nico Hülkenberg (13.): 12 pont
12. Cunoda Júki (11.): 9 pont
13. Oliver Bearman (12.): 6 pont
14. Kevin Magnussen (14.): 5 pont
15. Alexander Albon (15.): 5 pont
16. Esteban Ocon (16.): 2 pont
17. Csou Kuan-jü (17.): 2 pont
18. Daniel Ricciardo (18.): 1 pont
19. Pierre Gasly (Alpine): 0 pont
20. Valtteri Bottas (Stake/Kick/Sauber): 0 pont
21. Logan Sargeant (Williams): 0 pont

Mindez a konstruktőröknél azt jelentené, hogy a Haasnak 12 ponttal lenne több, a Mercedesnek és az Aston Martinnak 6-tal, a Williamsnek 5-tel, a McLarennek 4-gyel, a VCARB-nek 3-mal, a Stake/Kick/Saubernek és az Alpine-nak 2-vel, míg a Red Bull, a Ferrari nem gazdagodna. Így változna meg a konstruktőri tabella – zárójelben az aktuális helyezés:

1. Red Bull (1.): 195 pont
2. Ferrari (2.): 152 pont
3. McLaren (3.): 100 pont
4. Mercedes (4.): 58 pont
5. Aston Martin (5.): 46 pont
6. Haas (7.): 17 pont
7. VCARB (6.): 10 pont
8. Williams (8.): 5 pont
9. Alpine (9.): 2 pont
10. Stake/Kick/Sauber (10.): 2 pont

(Forrás: Racingnews365.com, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Megvan az Audi első pilótája a Formula–1-ben

A német pilóta már az idei szezon végén elhagyja a Haast az Audi kedvéért.

Adrian Newey távozhat a Red Bulltól, ami alapjaiban változtathatja meg a Formula–1 erőviszonyait

Napokon vagy akár órákon belül bejelentheti a távozását a Red Bull sikereinek kovácsa.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

„A Red Bullnál most eléggé mérgező a környezet”

Tényként állítják, hogy a Haas leigazolt egy pilótát Hülkenberg helyére

Még a Ford Mustang GTD is lehet durvább!

További cikkeink a témában