Megmutatta az első képeket a Swift új generációjáról a Suzuki, és bár ez a széria már nem az esztergomi gyárban készül, de műszaki téren és felszereltségével is jobb lett az elődjénél.

Már korábban bejelentette a Suzuki, hogy több mint két évtized után befejeződött a Swift gyártása az esztergomi üzemben, hiszen az utódot nem nálunk készítik majd. Most pedig azt is megmutatták, milyen lesz az új generáció. Nagy meglepetésre nem kell készülnöd, hiszen a forma a sikeres korábbi két széria evolúciója, de azért látszik rajta, hogy modernebb, frissebb ez a külső.

A méretei nem változnak, alig egy-két centiméterrel különbözik elődjétől az új Swift, ami 3,84 méteres hosszával továbbra is kisebb a legtöbb mai kisautónál. De ez egyáltalán nem baj, hiszen a Corsa, Fabia és Fiesta ellen a Suzukinak immár ott van a négy méter hosszú Baleno, a Swift pedig megmaradhatott annak, mint aminek az elődeit is szánták: fürge városi kiskocsinak.

A fürgeségére pedig nem lehet panaszod, hiszen bár már az elődök is a könnyebb kisautók közé tartoztak, de új, merevebb szerkezetével a Swift még többet leadott a tömegéből. Az alapmodellje alig 840 kilogrammot nyom, ami azt jelenti, hogy mintegy száz kilóval könnyebb a korábbinál, és ez várhatóan a menetteljesítményein is érződik majd.

Még csak a Japánban forgalmazott jobbkormányos változatot mutatta be a Suzuki, de hozzánk is nagyon hasonló formában jön a Swift. Az alapmodellt a mostani szériából ismerős 1,2 literes, 91 lóerős benzinmotorral szerelik, aminek lesz mild hibrid változata is, mint a Balenónak. A drágább kivitelek pedig az 1 literes, háromhengeres, turbós motort kapják 102 lóerővel.

Modernebb is lett a Swift azzal, hogy megkapta azokat az extrákat, amiket a Suzuki az előző széria bemutatása óta vezetett be. A középkonzolon lévő 7 colos érintőképernyőn a navigációs rendszert kezelheted, vagy Apple CarPlay és Android Auto segítségével tükrözheted a mobilod, de ráfutásgátló rendszer és távolságtartó tempomat is lesz hozzá.

Ennyi minden után csak sajnálhatjuk, hogy az új Swift már nem az esztergomi gyárban készül, ahol jelenleg a Vitarát és az S-Crosst gyártják. A gyártása a Suzuki egyik indiai üzemébe kerül át, onnan szállítják hozzánk is. Januárban már kapható lesz Japánban, és az európai kivitelre sem kell sokat várnod, azt a tavaszi genfi autószalonon leplezik le.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
8% Piastri
1% Russell
10% Egy másik versenyző
Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre
Hirdetés