A legfontosabb a látványos elektronikus közlekedési táblában, hogy pillanatok alatt felállítható, így kevesebb ideig vannak életveszélyben a közutas dolgozók.
A Magyar Közút úgynevezett „drop and pick” előjelző készlete egy „önlerakó rendszerű, változtatható jelzésképű táblával működő terelőrendszer”. Európában összesen kilenc ilyen készlet létezik, ebből öt a Magyar Közút tulajdonában van. Ezek a berendezések az M0-s autóúton és az M1-es autópályán segítik a biztonságosabb munkavégzést. Így néznek ki:
A Magyar Közút kiemelt figyelmet fordít a gyorsforgalmi utakon kialakított munkaterületek biztonságosabbá tételére. A vállalt 2000 óta 19 munkatársát veszítette el munkaterületeken a figyelmetlen közlekedők miatt. A MK ezért minden fórumon folyamatosan arra kéri a közlekedőket, hogy a munkavégzésekre figyelmeztető jelzéseket vegyék komolyan, tartsák be az ideiglenes sebességkorlátozásokat, soroljanak be időben a munkaterületek előtt és vezetés közben csak és kizárólag a forgalomra, a vezetésre koncentráljanak, hogy elkerülhetőek legyenek a tragikus kimenetelű balesetek. És aztán mégis folyton ilyenek történnek:
Rojtosra koptathatják szegény közutasok a tévéket, rádiókat és az egész internetet, rakhatnak ki akárhány előjelző táblát az útépítések elé, akkor is újra és újra megtörténnek ezek a felfoghatatlan esetek, amikor a munkaterületen fékezés nélkül csapódik be valamibe, a legrosszabb esetben valakibe egy-egy autó, aminek ki tudja, mivel foglalkozik a sofőrje a vezetés helyett. Így hát az itthon és világszinten is egyedinek számító új előjelző készletek legfontosabb jellemzője nem is az, hogy milyen gyorsan telepíthető és milyen rugalmasan jeleníti meg az információkat, hanem az, hogy nem kell ember a felállításukhoz.
A hordozó-lerakó tehergépjárműből, két változtatható jelzésképű táblás modulból, egy terelőnyíl modulból és egy konzolos változtatható jelzésképű táblás előjelző utánfutóból álló rendszer tehát védi a közutas dolgozókat, továbbá a virtuálisan megjeleníthető, animált jelzésképeknek köszönhetően sokkal feltűnőbb és könnyebben, biztonságosabban aktualizálható az adott munkavégzéshez, forgalomkorlátozáshoz igazítva. A tábla benyúlik a sáv felé anélkül, hogy magassági akadályt képezne, így például a magasan ülő kamionosok is hamarabb, már nagyobb távolságból észrevehetik a kihelyezett, munkaterület közeledtére figyelmeztető jelzéseket, illetve a kamionok sem takarják ki a belső sávban haladó személyautók elől a közutas előjelzéseket. Az utánfutó különböző jelzőfényekkel is rendelkezik, ezzel is növelve a vizuális látványt és így a forgalombiztonságot.
Vannak azért szerencsésen végződő, kifejezetten vidám vészhelyzetek is a sztrádákon: