Hamilton azonban inkább balesetet szenved, minthogy elrondítsák a kocsiját.

Sebastian Vettel teljes mértékben azon a véleményen van, hogy a halo védelmet minél hamarabb tegyék rá az autókra, mert nagyban javítja a biztonságot, és nem zavarja a látási körülményeket annyira.

A Ferrari SF16-H-ra a barcelonai pályán került rá a halo, amit először Kimi Raikkönen próbálhatott ki, majd pedig Vettel autójára is rátették, hogy minél több visszacsatolást és véleményt kaphassanak az újításról.

Azt, hogy teljesen zárt legyen a pilótafülke, egyelőre elvetették és a Stratégiai Csoport a halo ötletét tartotta a legalkalmasabbnak arra, hogy 2017-től kötelezővé tegyék a használatát.

A finn pilóta mindösszesen annyit mondott a halóról, hogy "rendben van" de hálistennek Vettel jobban kifejtette az előnyeit és a hátrányait is az újításnak.

"Úgy gondolom, hogy teljesen jó, jól lehet még így is látni vele. Persze azért még a kialakításán van mit javítani, és lehetne vékonyabb is az a rész, ami konkrétan előttünk van. De szimulátorban már teszteltünk más megoldásokat is, és tudjuk javítani a dolgokat."

"Általánosságban egyetértek azokkal, akik szerint elég csúnya, és nem ilyen képet szeretnénk magunkról sugározni a többi sportágnak, de közben meg javítja a biztonságot, és életet is menthet. Ha a halót már korábban is alkalmazták volna, akkor Henry Surtees és Justin Wilson nem hunyt volna el balesetben. Amíg képes nagyobb biztonságot adni, addig olyan ronda lehet, amilyent csak ki tudnak találni."

Hamilton, akit köztudottan inkább a külsőségek érdeklik kijelentette, hogy ő inkább megsérül, minthogy ilyen ronda dolog legyen az autóján.

"Én aztán nem fogom hagyni, hogy az én autómon is legyen ilyen. Ha bevezetik, remélem lesz olyan opció, hogy nem kötelező használni."

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Téli bőrápolás férfiaknak: miért van rá most jobban szükséged, mint valaha?

Itt az a Xiaomi, ami szembeszáll a csúcstelefonokkal

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

További cikkeink a témában