Ha jogosítványod van és vezetsz, mindent tudni fogsz. Vagy mégsem?
- két kézzel, felül
- 10 és 2 óránál
- 9 és 3 óránál
- az akadályra
- előre
- a kikerülési irány felé
- hidegen is rugalmas marad, a lamelláiból könnyebben kitisztul a hó
- keskenyebb
- hét fok alatt kevésbé kopik
- a mutatóujjunk végének
- a csuklónk alsó részének
- a könyökünknek
- nem kopik a gumi vészfékezésnél
- irányítható marad az autó
- a pulzáló pedál jelzi a veszélyt
- nem, mert veszélyes
- igen, de csak álló helyzetben
- igen, de jobb, ha nem vonod el a figyelmed semmivel a vezetéstől
- speciális, fekete színű jeget
- olyan jeges útszakaszt, amely halálos balesetet okozott
- hajszálvékony, átlátszó, ezért nehezen észlelhető jeges útszakaszt
- csak hátsókerék-meghajtású autóknál
- nem
- igen
- meredeken, majdnem függőlegesen
- előredöntve, hogy a fejtámla közelebb legyen a kormányhoz, mint az üléstámla alja
- hátradöntve, kényelmesen
- 25 métert
- 36 métert
- 130 métert
- igen
- csak kikapcsolt állapotban
- nem
- a sebességhatárokon belüli sebességet
- azt a – megengedett sebességhatáron belüli – sebességet, amellyel még be lehet venni a kanyart
- azt a – megengedett sebességhatáron belüli – sebességet, amelynél még lefékezhető a jármű a belátható távolságon belül és az olyan akadályok előtt, amelyekre az adott körülmények között számítani kell
- kézifékkel
- nagy gázzal
- a kerék túlpörgését kerülve, szükség szerint magasabb sebességi fokozatból
- ha kinyomott (kuplung)pedálnál a láb nincs teljesen kinyújtva
- ha ötven centiméterre van
- ha kinyomott pedálnál a talp még felfekszik a pedálra
- akár nőhet is a fékút
- megpördülhet az autó
- kikapcsolhat az ESP
- igen
- nem
- a hajtott keréken igen
- amikor az autó elveszti a tapadást, mert felúszik egy vékony vízrétegre
- amikor csak téli vagy esőgumival szabad közlekedni
- amikor elolvad a jég és a hó, és vizesek az utak
- fékezni
- a kanyar belső íve felé kormányozni
- ellenkormányozni
- ötven százalékkal megnő
- kétszeresére nő
- négyszeresére nő
A nem tudás, a rutintalanság – főleg, ha ezzel nincs tisztában a vezető – akár milliós anyagi kárt is okozhat, nem beszélve a pénzben kifejezhetetlen veszteségekről.
A 18–26 éves korosztályban a fő halálozási ok a közlekedési baleset!
Ha az elmélet megy – ez a kvízen kiderülhetett –, akkor is érdemes begyakorolni a veszélyhelyzetek elkerülésének módját, és azt, mit kell tenni, ha mégis bekövetkeznének. Ezekre a gondolatokra alapozva hozta létre a Ford a fiatalokat célzó, ingyenes vezetéstechnikai tréningjét, a Ford Driving Skills For Life programot. További hasznos információt az online akadémián találsz!