Miután a gyakornokok elkészültek a Golf GTI 410 lóerősre tuningolt változatával, a Volkswagen is bemutatta saját elképzelését a típus továbbfejlesztéséről. A GTI TCR teljesítményét 290 lóerőre növelték, és a gyakornoki autóval szemben ezt kapni is lehet majd.

Nem ez az első kihegyezett Golf GTI, hiszen a Volkswagen nemrég már készített egy alaposan átalakított változatot Clubsport S néven, amivel a Nürburgringen is tartották a leggyorsabb elsőkerekes autó rekordját. Az a limitált szériás modell a súlycsökkentés jegyében épült, a most bemutatott koncepció azonban nem követel kompromisszumokat.

A túraautó-bajnokságokban szereplő versenyautó után a neve Golf GTI TCR lett, és ennek megfelelően a 2.0 TSI motorja is erősebb. Nem 410 lóerős, mint a diákok tanulmányautója, nem is 310, mint a Golf R és a Clubsport S, de a 290 lóerő és 370 Nm is érezhető előrelépésnek számít a mallorcai szerpentinen kergetett 230 lóerős alapkiviteltől.

A Golf GTI TCR csak a hétfokozatú DSG váltóval készül, alapesetben 18 colos kerekeken gördül és 250 km/óránál korlátozott a sebessége. De kérhető lesz hozzá olyan csomag, amihez 19 colos kerekek és adaptív futómű jár, a korlátozás feloldásával pedig 264 km/órával is száguldhat. Az önzáró differenciálmű széria, felárért pedig Akrapovic kipufogó is lesz hozzá.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
17% Naná, és nagyon keményen.
34% Igen, de menedzselhető.
50% Szerencsére nem.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés