A Volkswagen a genfi autószalonon mutatta be azt a koncepcióautót, ami a régi Bogár alapjára épült strandautók stílusában készült, de már modern technikával, elektromos hajtással. Most a kaliforniai utakon is megjáratták.
Bud Spencer és Terence Hill vetélkedett azért a strandautóért, ami a régi Bogár alapjára épült. Bruce Meyers, aki a kaliforniai műhelyében hajókat és szörfdeszkákat épített, és 1964-ben készült el az üvegszálas karosszériájú buggy első példányával. A buggy a hetvenes évekre Európa nyugati felén is elterjedt, a német Karmann, a belga Apal és az olasz Puma is gyártotta, az utóbbi szerepelt a Különben dühbe jövünk sztorijában. A piros autó sárga tetővel.
A Volkswagen most leporolta az ötletet, és bebizonyította, hogy a strandautó manapság is lehet menő.
Az ID Buggy arra a padlólemezre épül, amit eleve elektromos autók számára fejlesztettek ki, ezért a 62 kilowattórás akkumulátor elfér a padlóban, erre épül az üvegszálas anyagból készült karosszéria. A hátsó kerekeket 204 lóerős és 310 Nm nyomatékú elektromotor hajtja, amivel 7,2 másodperc alatt gyorsul százra, a sebessége 160 km/óránál korlátozott.
Az elektromos strandautó remekül mutat a kaliforniai utakon és a parton is,
és 250 kilométert képes megtenni egy töltéssel. 18 colos kerekeivel és BFGoodrich terepabroncsaival az ID Buggy arra is alkalmas lehet, hogy a tengerparton hajtsunk vele. A prototípus pedig akár gyártásba is kerülhet, a Volkswagen szándéka az, hogy az elektromos hajtást tartalmazó padlólemezt elérhetővé teszi más vállalkozásoknak, hogy hasonlóan izgalmas autókat építsenek az alapjára.