A Volkswagen már évek óta nem kínálja az európai piacon a Jettát, de a lépcsőshátú kompakt autó nem szűnt meg, továbbra is kapható az amerikai piacon, ahol megújult, karakteresebb külsővel folytatja pályafutását.
Sokak kedvence volt a Jetta, amit az első két Golf rokonaként kínált a Volkswagen, és bár az utána következő szériákat Vento és Bora néven árulták, a Jetta még két generációra visszatért az európai utakra. A 2018-ban bemutatott jelenlegi kiadását nálunk nem, csak az Egyesült Államokban forgalmazzák, és bár eljött volna a modellváltás ideje, inkább egy alapos ráncfelvarrással tették naprakésszé a típust.
2018-ban, amikor a jelenlegi Jetta megjelent, akkor kicsinyített Passatnak tartottuk, főleg a fényszórók, a hűtőmaszk és az arányok hasonlósága miatt.
A Passat időközben generációt váltott, és most a Volkswagen új stílusára szabták az amerikai Jetta dizájnját is.
A hűtőmaszkja szűkebb és kevésbé krómozott lett, alatta a légbeömlője viszont nagyobb, sportosabb, a fényszórókat pedig a tetején lévő, színre fújt szemöldök teszi szigorúbbá.
Újak a hátsó lámpák is, amiket piros sávval kötöttek össze, a legújabb divatnak megfelelően.
Kevesebbet változott a belső tér, a klasszikus kiosztású műszerfalon a 8 colos érintőképernyő a középkonzol tetejére költözött, a klímaberendezés pedig csúszkás kezelőfelületet kapott. Bővült a vezetősegédek sora, és a képeken látható két fényezés, a Monterey gyöngyházkék és a Monument szürke is újdonságnak számít.
A Jetta kínálatában továbbra is az 1,5 literes, 158 lóerős turbós benzinmotort találjuk, amihez szériában adják a nyolcfokozatú automata váltót. A csúcsmodell a Jetta GLI, ami a szedánok GTI-je, ennek megfelelően a Golf GTI-ből ismerős kétliteres turbómotorja 228 lóerőre képes, és a vezetés klasszikus élményét keresőknek érdekes lehet, hogy a hétfokozatú DSG helyett még hatfokozatú manuális váltót is lehet kérni hozzá.
Ez is érdekelhet: