Nem az ID.6 lesz az első Volkswagen, ami nem Európa számára készül. Sőt: még csak nem is ez a legnagyobb Volkswagen, amit a márka az Óhazában egyáltalán nem forgalmaz vagy forgalmazott.

Furcsa érzés megrögzött európai autóbuziként nézegetni a képeket egy új, nagy, érdekes Volkswagen modellről, amit Európa egyik legikonikusabb autógyártója a mi kontinensünkön talán nem is árul majd. Pedig nem az ID.6 az első Volkswagen, ami kifejezetten nem nekünk készült. Voltak, vannak már ilyen VW-modellek korábban is. Kicsik és, nagyok is, óriási nagyok is – ezekből mutatunk meg néhányat ebben a cikkben.

VW Routan

Az észak-amerikai piacon 2009-ben mutatta be a Volkswagen a nagy, tolóajtós családi egyterűt, a Routant. Bár a kocsi neve egy másik, szintén tolóajtós, nagycsaládos modell anagrammája, a Routan nem egy átalakított Touran. Sőt: igazából még csak nem is Volkswagen, hanem a Dodge Caravan illetve a Chrysler, vagy ahogy mi Európában jobban ismerhettük: a Lancia Voyager átemblémázott és belül átrendezett, volkswagenesített változata volt. TDI nem is készült belőle, csak V6-os benzinmotorokkal árulták:

VW Routan, 2009-2014

VW CrossFox, VW Suran

A brazil VW-leányvállalat Fox nevű modelljét, ha nem is teljesen hivatalosan, de mi is megismerhettük. Néhány éven át a Volkswagen pár európai piacon árulta a kiskocsit, ezek közül néhány magánimportban, használtautóként hozzánk is eljutott. A Fox különleges változatait, a terepesített vagy az egyterűsített verziót viszont csak Dél-Amerikában forgalmazták.

Volkswagen Suran, 2006-2019, a képen a második generációs változat
Volkswagen CrossFox / Fox Xtreme

VW Lavida

A kínai Volkswagen 2008 óta gyárt Lavida néven egy Jetta illetve Bora méretű, jellegű kompakt szedánt. A jelenlegi változat már a harmadik generációs modell, négy éve mutatták be.

Volkswagen Lavida, 3. generáció

VW Nivus

Tavalyi modell a dél-amerikai piacon a Nivus nevű kis kupé-crossover. A kocsi kissé kakukktojás ebben a válogatásban, mert bár egyelőre nem kapható Európában, Taigo néven az idén itt is megkezdődik a forgalmazása.

Volkswagen Nivus

Tudtad, hogy a Jetta már egy komplett márka?

Az alábbi két kocsi formája nekünk is ismerős lehet, csak az emblémájuk fura. Ez azért van, mert a kínai piacon 2019 óta a Jetta a VW önálló almárkájaként működik – kicsit úgy, ahogy nálunk a Cupra vált ki a Seatból. Csak fordítva, mert a Jetta a belépő szint a kínai Volkswagennél.

Jetta VS5
Jetta VA3

Volkswagen Atlas

Az MQB-platformra épülő legnagyobb modell az észak-amerikai és kínai piacon már harmadik éve árult giga-Volkswagen, a három üléssoros Atlas illetve Teramont szabadidőautó. A kocsinak enyhén csapott farral a mai divatnak megfelelően kupéverziója is van. Ez csak ötszemélyes, neve Atlas illetve Teramont Cross Sport.

Atlas/Teramont és a Cross Sport verzió

Volkswagen Constellation

A legnagyobb VW, amit nem ismerünk, egy nyergesvontató. A 2005 óta gyártott Constellation a MAN tulajdonában lévő brazil busz- és teherautógyártó termékvonalának csúcsa, egyben valószínűleg minden idők legnagyobb VW-emblémájának büszke hordozója:

És van még bőven ismeretlen VW ott, ahonnan ezek jöttek. De persze a kínai, észak- és dél-amerikai márkarajongók valószínűleg hasonlóan irigyek a csak Európának készülő modellekre, mint az európaiak az ő kedvenc Volkswagenjeikre. Mondjuk egy ilyen jó kis dízel Arteon Shooting Brake-re:

Ő lenne a kombi Passat következő szintje? – VW Arteon Shooting Brake-teszt

Az Arteon büszkén viselheti a nevét, ami a latin művészet szó megfelelője. A Shooting Brake kivitel pedig maga a négy keréken guruló szépség!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés