A nagy klasszikusok közé tartozik a Volvo történelmében a P1800, és talán nem tudtad, de a svéd gyártónak korábban is volt egy próbálkozása a sportkocsik kategóriájában, ez volt a műanyag karosszériás P1900.

Assar Gabrielsson, a Volvo társalapítója és elnöke, amikor az Egyesült Államokban járt, meglátta az első szériás Corvette-et, és hazatérve kiadta a parancsot egy hasonló sportkocsi tervezésére. A P1900 prototípusa 1954-ben készült el, és a nagy sorozatban gyártott PV444 alapjára épült, de a karosszériája teljes egészében üvegszálas műanyagból készült.

A 4,22 méter hosszú, könnyű kis sportkocsi motorja a Volvo személyautóiból származó 1,4 literes négyhengeres volt, aminek a dupla karburátorral, a megváltoztatott vezérműtengellyel, a nagyobb szívószelepekkel és a megnövelt kompresszióval

70 lóerőre növelték a teljesítményét, az erejét háromfokozatú kézi váltóval lehetett beosztani. A csúcssebessége 155 km/óra volt.

A gyártása csak két évvel később, 1956-ban kezdődött el, de nem ez volt vele a legnagyobb probléma.

A műanyag karosszériás roadster minősége egyszerűen nem ért fel a Volvo személyautóinál megszokott színvonalhoz. Gunnar Engellau, aki Gabrielssont váltotta a cég elnökeként, egyszer elvitt egyet a hétvégére, és a következő hétfőn olyan csalódottan tért vissza, hogy azonnal leállította a típus gyártását. Összesen 67 vagy 68 példánya készült csak el.

Az eredeti elképzelés az volt, hogy ez az autó kizárólag exportra készülne, a kabriót ugyanis nem tekintették a svéd időjáráshoz illőnek.

Ennek ellenére az autók többségét a svéd piacon értékesítették, néhány példánya került csak az Egyesült Államokba. A fejlesztésének mégis volt valami haszna, az erősebb motorral a PV444 forgalmazását is el tudták kezdeni az amerikai piacon.

A Volvo következő sportautója, a legendás P1800 ennél jóval sikeresebb lett, összesen 47 492 példány készült belőle.

Minden idők legszebb Volvójának tervezője idézte meg Roger Moore emlékét

Ő tervezte a P1800-at, amit Simon Templar tett híressé.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában