Nagyon-nagyon-nagyon szűk utcákra szánták a Wuling pöttöm elektromos kisáruszállítóját.

Kínában nemcsak az európai piac meghódítására szánt elektromos autókon dolgoznak, hanem olyan modelleken is, amelyek a kínai vevők igényei szerint készültek. Ezek közé érkezik a Wuling kisáruszállítója, az E10, amiről a képeket nézve első pillantásra azt hinnéd, hogy biztosan a fotók képarányával történt valami.

De nem a képek csalnak, a Wuling E10 tényleg ennyire keskeny, mindössze 108 centi széles,

ami mellé 3,3 méteres hossz és 1,6 méteres magasság társul. A 12 colos kerekeken gördülő autócskában csak a sofőrnek jut hely, de maga mögött 1,7 köbméter árut szállíthat. A 200 kilogrammos teherbírást nézve főleg chipset, lufit vagy virágszirmot vihet, de ez megbocsátható egy 620 kilós járműtől.

Nem is kell nagy teljesítmény ennyi teher mozgatásához, ezért az E10 első kerekeit 27 lóerős elektromotor hajtja, a 70 km/órás végsebesség városban éppen elég is. Az akkumulátor is kicsinyke, mindössze 9 kilowattórás, de a pehelysúlyú teherhordó ezzel is elmegy 150 kilométert, és a szűk utcákban, ahová szánták, ez is megfelelhet.

Nem először lep meg minket különös autóval a SAIC és a General Motors által alapított Wuling márka, hiszen a világ legolcsóbb pick-upja, a Zhengtu is tőlük származik, de még inkább Kína legnépszerűbb elektromos autójáról, a három méter hosszú Hongguang Mini EV-ről ismertek, ami eladásaival a Teslát is lenyomta.

Ez is érdekelhet:

Ez a kis elektromos törpeautó lenyomta a Teslát Kínában

A Hongguang Mini EV nem olyan szép, erős, komfortos, mint a Teslák, de legalább sokan meg tudják venni.

Újabb kínai autómárka érkezik, indul a BYD magyarországi forgalmazása

Ígéretes elektromos autókkal és két márkakereskedővel indítanak.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában