A zsúfolt nagyvárosokba szánt miniautó nem új ötlet, de még csak nem is a smart találta fel. A hetvenes években ebből a célból építette a Zagato a Zele nevű apróságot, amit szerény erejű villanymotorral szereltek.
A törpeautókat, mint az Isetta, a második világháború után főleg azért építették, hogy a korlátozott gazdasági lehetőségek közt is megoldást adjanak a tömegek közlekedésére. A hetvenes évekre aztán egyre inkább az olajválság és a nagyvárosok zsúfoltságának enyhítésére szánták az olcsó miniket. Jóval a smart előtt ilyen volt ez a Zagato által gyártott apróság is.
Az olasz stúdió nevéről az egyedi építésű Aston Martinok juthatnak eszedbe, de 1972-ben a genfi és a torinói autószalonokon ezzel a törpeautóval is előálltak.
A Zele jóval kisebb, mint az alapokat adó Fiat 500, csak 2,13 méter hosszú, a tengelytávja 1,3 méteres.
Az üvegszálas karosszériával készült dobozka még az akkumulátoraival együtt is csak 500 kilogrammot nyom.
A Zele teljesen elektromos hajtású, amivel megelőzte a korát, igaz, a képességei mai szemmel nézve elég szerények.
Az elektromotorja az alapmodellben 1000 wattos, azaz 1,36 lóerős, de még a csúcsmodellben is csak kétszer ekkora teljesítményű. A Zagato törpéje ezzel legfeljebb 40 km/órás sebességet tudott elérni.
Az akkumulátora 24 voltos, 160 amperórás, amit az otthoni konnektorról 10 órába telt feltölteni, és utána 70 kilométert tudott megtenni.
Legyen bármilyen praktikus, nem lett nagy siker, 1976-ig csak 500 darab készült belőle. Ma már értékesebb, a képeken látható példányt tavaly adták el az RM Sotheby’s londoni aukcióján négymillió forintnak megfelelő összegért.