A Ford már korábban bejelentette, hogy az Explorer a legújabb generációjával visszatér az európai piacra, most pedig a legérdekesebb modellváltozatát is bemutatta. A konnektorról tölthető hibrid 450 lóerős lesz, és 40 kilométert megy el tisztán elektromosan.
1991-ben jelent meg az első Explorer, és a Ford méretes szabadidő-terepjáróját egy ideig nálunk is lehetett kapni.
A típus legújabb generációja visszatér az európai kereskedésekbe, méghozzá egy plug-in hibrid változatban is rendelhető lesz. Az 5 méter hosszú, két méter széles és csaknem ugyanolyan magas, hétszemélyes SUV ezzel kiérdemli a zöld rendszámot.
A technika alapja a 3 literes, hathengeres Ecoboost motor, ami önmagában is 350 lóerős,
és hozzá egy 100 lóerős elektromotor kapcsolódik, a kombinált teljesítmény 450 lóerő, a legnagyobb nyomaték 840 Nm. A 10 fokozatú automata váltóval szerelt, összkerékhajtású Explorer ezzel terepen és vontatáskor is megállja a helyét.
Az Explorer ugyanakkor tisztán elektromos módban is képes haladni,
a 13,1 kilowattórás lítiumion akkumulátor egy feltöltésével 40 kilométert. A 12,3 colos műszeregységgel és 10,1 colos érintőképernyővel szerelt újdonság igazi csúcsmodell, amit 14 hangszórós, 1000 wattos B&O Play hifivel, szellőztethető ülésekkel és fedélzeti wifivel is lehet kérni.