Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Sorozatunk harmadik részében egy újabb nehézsúlyú szereplőhöz érkeztünk. Az üzleti kapcsolatépítés első számú médiuma világszerte 177 millió felhasználójával a LinkedIn. Ugyan a Facebook ennél hatszor több taggal büszkélkedhet, a LinkedIn a maga kategóriájában etalon. Hogyan is juttathat ez a közösségi oldal álláshoz?

A „fészbukólóknak” jó tanács: a LinkedIn nem a laza ismerkedés terepe. Ugyan a magyarországi felhasználók kétharmada 34 év alatti, az oldal sokkal inkább „business like”, ahol a privát élet inkább tabu vagy a háttérben marad.

Legyen egy ütős főcímed és egy alapos profiloldalad! A LinkedIn a fejvadászok és a HR-esek kedvenc vadászterülete. Szinte nincs olyan személyzeti tanácsadó, aki ne nézne körül ezen az oldalon, ha „eladható” jelöltre van szüksége. Éppen ezért a legfontosabb egy vonzó profiloldal felépítése, amely a névjegyed, az önéletrajzod egyben. A szokásos CV-trükköket most hadd ne ismételgessük (profi fotó, a munkatapasztalat részletes leírása, komoly e-mail cím, nyelvtudás jó beskálázása stb.).

Hasznos tipp: a főcím

A LinkdIn profilnál kiemelten fontos a főcím, ami neved mögött jelenik meg. Ügyelj a megfelelő kulcsszavakra, amelyek magadhoz csábítják a fejvadászokat.

Írd le, ki vagy és mit akarsz! Fontos rovat még a profiloldalon a„Summary” (Összegzés) rovat, amely a motivációs levél szerepét is betölti. Írd le tömören, hogy ki vagy és mit akarsz. Bemutathatod szakmai céljaidat, munkafilozófiádat, a számodra fontosnak tartott értékeket. A profilod többi részében pedig ügyelj a kulcsszavakra. Tanulmányozd a számodra érdekes álláshirdetéseket, nézd meg benne az elvárásokat és az itt leírtak köszönjenek vissza a linkedines önéletrajzodban. (Persze azért a valóságnak feleljen meg).

Keress állást és pályázz! Itt állást is kereshetsz a „Jobs” menüpont alatt. Magyarországi cégek 140 eurós (42 ezer forint) listaáron adhatnak fel hirdetéseket, így kicsi annak az esélye, hogy kamuállásokat hirdetnek meg (szemben az ingyenes hirdetési felületekkel).

Csatlakozz szakmai csoportokhoz! A munkavállalói márka építésének egyik fontos eszköze, hogy jelen légy a virtuális szakmai életben. Ennek legegyszerűbb módja, ha csoportokhoz csatlakozol. Például a „Magyarországi HR vezetők” csoportnak már 1557 tagja van. Csoporttagként megoszthatsz érdekes cikkeket, vitákat generálhatsz, hozzászólhatsz, láthatod az infókat szakmai rendezvényekről. És megesik az is, hogy ide álláshirdetéseket is posztolnak. S hogy ki vannak fent a LinkedIn-en? A 235 ezer magyar felhasználó 33 százaléka az infokommunikációban, 12 százalék a marketingben, 10 százalék a vezetési tanácsadásban, 9 százalék a számítástechnikában, 8 százalék a HR-ben dolgozik.

Keresd a kapcsolatot a legjobb networkerekkel! Próbáld meg felvenni a kapcsolatot olyan szakmabeliekkel, akik 500 feletti ismerőssel rendelkeznek. Rajtuk keresztül sokkal könnyebb bővíteni ismeretségi körödet.

Kövesd a cégeket!

Nézd meg, van-e LinkedIn oldaluk azoknak a munkaadóknak, ahol szívesen dolgoznál. Ha van, akkor kövesd híreiket, állásaikat, az esetleges üresedéseket.

Légy aktív, használd rendszeresen! Nem elég egyszer egy profiloldalt felépíteni, időnként benézni és visszajelölgetni az ismerősöket. Azok a sikeresek a LinkedInen, akik folyamatosan bővítik ismeretségi körüket, posztolnak, infót megosztanak, ajánlásokat gyűjtenek. Jelölj ki egy idősávot legalább két-háromnaponta, amit az online networkingre fordítasz.

Ezen kívül még rengeteg funkció segíti az üzleti kapcsolatépítést, csak bele kell ásnod magad. És angoltudás nélkül nem megy, ugyanis az oldalnak nincs magyar verziója. Egyébként egy felmérés szerint a felhasználók 86 százaléka nem használja ki az oldalban rejlő potenciált. Úgyhogy hajrá!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.