Elmondjuk, mik voltak a legmenőbb kulináris irányzatok, és azt is megtippeljük, hogy mi lesz velük 2014-ben

Pho

Budapesten 2012-ben robbant fel a phóbomba, de igazán idén csúcsosodott ki a trend. Az év első felében hét hely nyitott Budapest belső kerületeiben, ami hazai léptékkel mérve földrengésszerű változás.

Mi lesz vele?
Már a nyár közepén is azt írtuk, hogy a hullám elérte a zenitet, igaz, még nyitott két-három hely, de már az év második felében, mondjuk a Madame Noi megnyitása óta nem számít újdonságnak és hipnek a dolog. A phó persze itt marad, de nem lennénk meglepődve, ha a tucatnyi belvárosi helyből két-három bezárna vagy profilt váltana.

Burger

Hamburger már a nyolcvanas években is volt itthon, de most úgy hívjuk, hogy burger, mert 2013. Nem kérdés, hogy soha ilyen erős éve nem volt, mint idén, igyekeztünk is rajta tartani az ujjunkat a burgerforradalom ütőerén.

Mi lesz vele?
A kultikus amerikai gyorsétel trendje a phővel ellentétben jövőre is kitart majd, sőt, szerintünk még fokozódni is fog. Nyilván új helyek is nyitnak, de inkább minőségi változásra számítunk, arra, hogy a burgerelit meghatározó szereplői alkalmanként egy-egy ütős produktummal rukkolnak elő, amit aztán a szájára meg a szájába vesz a város.

Magyar kézműves sör

A kézművessör-forradalom vizuálisan, a nagyközönség számára is látványos része tavaly indult, és kimondhatjuk, hogy a mozgalom idén már el is érte a célját. A Főzdefeszteken kóstolható jóságok lassan bekerültek a trendérzékenyebb kocsmák polcaira, kezdetben különlegességként, ma viszont már szinte kínos, ha nincs legalább üveges formában egy Köleses vagy egy Keserű méz az itallapon. A mikrosörfőzdék munkássága végérvényesen beégett a magyar férfipopuláció agykérgébe és ízlelőbimbóiba, és innen nincs visszaút, most már nem lehet elvenni tőlünk soha.

Mi lesz vele?
Kérdés, hogy a kezdeti atomrobbanás után hogyan tovább? Lesznek-e új impulzusok? Az amerikai craft beerek világát mintául véve nyugodtan kijelenthetjük, hogy van még feljebb, minden tekintetben: jöhetne pár ütős tétel, ami magasra emeli a lécet a többiek számára, néhány látványos marketingkampány, hogy még többen tudjanak róla. A kézműves sört szeretjük, de nem szívesen látnánk, ha a következő években átfordulna egy teljesen öncélú sznobizmusba, ami elszakad a valóságtól és pár arrogáns főzőmester meg sörközeli megmondóember játszótere lesz. Tanulságul vizsgálják a felelősök a magyar bor rendszerváltás utáni éveit.

(Fotó: Tóth István)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tíz éve feltöltött egy fürdőszobai szelfit, most 475 ezer követője van

További cikkeink a témában