A következő másfél évtized "a fosszilis energia korszakát" lezáró átmeneti időszak.

Az amerikai Kalifornia állam példáját követve 2035-től le kell állítani a hagyományos meghajtású autók forgalomba helyezését az európai autóipar egyik központja, a németországi Bajorország tartomány kormányfője szerint.

Markus Söder pártja, a bajor Keresztényszociális Unió (CSU) hétvégi online kongresszusán elmondott beszédében kiemelte, hogy ki kell jelölni egy időpontot, amikortól nem lehet forgalomba helyezni fosszilis energiaforrást felhasználó belső égésű motorral szerelt új autót.

München, napjainkban

A Kaliforniában választott 2035 "nagyon jó dátumnak tűnik erre" – mondta a politikus, utalva az amerikai szövetségi állam kormányzója, Gavin Newsom minapi rendeletére, miszerint az éghajlatváltozás elleni küzdelem részeként tizenöt év múlva már csak üvegházhatású gázok kibocsátása nélkül működő autót szabad forgalomba helyezni.

Markus Söder szerint a következő másfél évtizednek "a fosszilis energia korszakát" lezáró átmeneti időszaknak kellene lennie, amelyben az állam a hagyományos meghajtási technológiát is támogatja.

Az elektromos autók vásárlását támogató prémium bevezetése után ki kell dolgozni egy rendszert a leginkább környezetkímélő belső égésű motorral szerelt autók keresletének élénkítésére is.

Be kell vezetni egy újrahasznosítási prémiumot vagy csereutalványt, hogy aki most megvásárolja a legmodernebb belső égésű motorral szerelt kocsit, az néhány év múlva hozzájuthasson egy még modernebb autóhoz.

Söder a klímaváltozást az emberiség történetének egyik legnagyobb kihívásának nevezte, amelynek megfékezéséért mindent meg kell tenni, és ezt a kötelezettséget a bajor alkotmányban is rögzíteni kell. Figyelmeztetett rá, hogy a klímaváltozás Bajorországot is erősen sújtja, és még akkor is a legnagyobb gondok közé tartozik majd, amikor már régen elmúlt a koronavírus-járvány.

A szövetségi kormány a járvány gazdasági hatásait ellensúlyozó szolgáló programjának egyik elemeként megduplázta – háromezer euróról hatezer euróra emelte – az elektromos meghajtású kocsik vásárlását támogató állami finanszírozású árkedvezményt,

az úgynevezett környezetvédelmi prémiumot, és elindított egy 2,5 milliárd eurós programot a töltőinfrastruktúra fejlesztésére, valamint egy kétmilliárd eurós prorgamot az autógyártók és a beszállítók új meghajtási technológiákkal kapcsolatos fejlesztéseinek támogatására. A CSU kezdettől sürgeti, hogy a német gazdaság legfontosabb ágazatai között számon tartott autóipar stabilizálása érdekében a hagyományos meghajtású új autók vásárlását is ösztönözzék közpénzből finanszírozott programokkal.

A járműipar Bajorország gazdaságában is meghatározó, a tartományban van a BMW, az Audi és a MAN, valamint számos jelentős ágazati beszállító vállalat központja. Az ágazat nagyjából 400 ezer embernek ad munkát a 13 millió lakosú tartományban.

Ez is érdekelhet:

(Forrás: MTI)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

A legszörnyűbb lakóközösség lakógyűlésére is elmegyünk Sophie helyett

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés