A Nike egy ideje ráállt a minimalista reklámokra: nem dumálnak bennük sokat, és a hatásvadász képsorokat, valamint a szájbarágós mondatokat is hanyagolják. Fekete háttér, fehér szavak, melyek az életünkről szólnak, melyek rólunk szólnak. A végén pedig ugyanaz az üzenet.

Az utóbbi két hétben nyolc ilyen stílusú reklámot dobtak össze. A Reality TV arra hívja fel a figyelmünket, hogy mennyi időt pazarlunk el mások fölösleges megfigyelésével. A Time is Precious üzenete pedig szinte már fizikailag inzultál: 10 órát töltünk el naponta képernyők bámulásával, amelynek a jelentős részében csak görgetünk, kattintgatunk, lájkolgatunk.

Ez pedig 152 nap egy évben, és 32 év az életünkből.

A Nike szenteste előtt két videót is felnyomott, a legutolsó a Holidays, amely kifejezetten a karácsonyra fókuszál:

Vagyis arra, hogy a jelenkor embere miket is csinál karácsonykor. Dolgokat nézeget.

  • Fotókat, amelyeken más emberek esznek.
  • Vagy fotókat pocsék pulóverekről.
  • Kutyákról, akik pocsék pulóverekben vannak.
  • A valóságshow-k karácsonyi különkiadását karácsonyozó háziasszonyokról.
  • Vagy kevésbé ismert emberekről, akik karácsonyi dolgokat készítenek.
  • Filmeket, amelyekben valami nagyon fontosat felejtenek el karácsonykor.
  • Filmeket, amelyekben két évvel később is valami nagyon fontosat felejtenek el karácsonykor.

És így tovább. És aztán jön a Nike üzenete: a mindennapos teendőink gyors összefoglalásával időt nyert nekünk. Időt arra, hogy fussunk, még ma. Mások kényszerű követése és megfigyelése helyett ugyanis önmagunkra kell összpontosítanunk. Az életünkre. Az egészségünkre. Ne mások jelentéktelen pillanatait vagy fontos döntéseit fogyasszuk el esténként a kanapén ülve, hanem a saját harcunkat vívjuk meg helyette. Lehetőleg még most. Are we running today? Futunk ma?

És ezt olvastad már?
Barátaik és ellenségeik hangját is felismerik a vízilovak