Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy mennyire fontos az egészséges táplálkozás, viszont hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy bizony a megfelelő folyadékfogyasztásra is oda kellene figyelnünk. Főleg most, hogy jön a nyár, a meleg és az eszeveszett izzadás.

Azt tudtad, hogy az emberi test 50-60 százalékát a víz képezi. Ez így elég durván hangzik elsőre, nem? Nem is gondolná az ember, amikor a tükör előtt méregeti magát a strandszezonra készülve.

És a víz nagyon is fontos szerepet tölt be szervezetünk működésében: szabályozza a vérnyomást, oldja és szállítja a tápanyagokat és salakanyagokat, biztosítja a vérkeringést, a vér megfelelő összetételét és a szervezet állandó belső hőmérsékletét, és segíti az ízületek működését, vagyis elég sok feladatot lát el.

Nem is csoda, hogy szervezetünkben szinte mindenhol jelen van: a csontokban és fogzománcban (1%), a zsírszövetekben (30%), a májban (70%), az izomzatban (75%), az agyvelőben (79%), a vesében (83%) és a szem üvegestestében is (99%).

Tehát inni jó és kell, normál időjárási körülmények között kábé 2,5-3 liter folyadékbevitel az ajánlott – ennyit is veszít el szervezetünk egy nap –, de nyáron azért nem baj, ha ennél kicsivel többet iszol. És mi is első sorban a vizet javasoljuk folyadékpótlásra. Persze, ha már pótoltad, akkor jöhet minden ami sör, fröccs és pálinka, mert álszentek azért mi sem vagyunk.

És ha esetleg nem megfelelő mennyiséget viszel be (már nem az alkoholból), a szervezted olyan jól van kalibrálva, hogy figyelmeztet, mondjuk így:

  • fáj a fejed
  • kiszárad a bőröd
  • rossz a leheleted
  • mindig meleged van
  • fáradékonyabb vagy
  • görcsölsz
  • rossza közérzeted
  • szorulásod van
  • szédülsz
  • dekoncentrált vagy

Szóval szerintünk vizet inni hasznos és menő, de akár citromos vizet is nyomathatsz, mert az is nagyon egészséges.

(Forrás: Wikipedia)

Player Autószalon

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon