Tíz százalékkal csökkentenék az energiafelhasználást, ezért két fokkal hidegebb lesz az állomásokon és a szerelvényeken az őszi-téli időszakban.

A bécsi közlekedési vállalatnál, a Wiener Liniennél már évek óta nagy betűkkel írják az energiatakarékosságot és fenntarthatóságot, ezért számos beruházást, programot indítottak ennek jegyében. Az őszi-téli időszakban fenyegető energiaválság miatt azonban most további intézkedéseket hoztak, hogy tíz százalékkal csökkentsék az állomások, épületek és műhelyek éves energiafelhasználását. Ennek keretében

idén télen 20 fok helyett csak 18 fok lesz a bécsi villamosokon, illetve metrókocsikban, és két fokkal visszatekerik a fűtést a vállalat különböző épületeiben is.

Lekapcsolják a világító Wiener Linien feliratokat, és egyáltalán nem vagy kisebb fényerővel világítják ki az állomások területén található műalkotásokat. Tovább folytatják az átállást LED-es világításra az épületekben és a kötöttpályás járművekben, valamint mozgásérzékelőkkel szabályozzák a világítást a vállalat épületeiben. Optimalizálják a
megállók világítását és szellőzését is.

Az U1-es metró Alte Donau megállójára szereltek először napelemeket © Wien Energie / Tobias Holzer

Az intézkedésektől azt várják, hogy évi 11 gigawattórával csökken majd az áramfogyasztás, ami körülbelül háromezer négyszemélyes háztartás éves áramfelhasználásának felel meg. Ezenkívül – ahol lehet – földhővel váltják ki a gázfűtést, amitől évi ezer négyszemélyes háztartás hőfelhasználásának megspórolását várják.

A Wiener Linien évek óta azon dolgozik, hogy hosszú távon csökkentse és fenntarthatóvá tegye az energiafelhasználását, így 2019 óta – a bécsi energiaszolgáltatóval, a Wien Energie-vel együttműködésben – egyre több épületére telepít napelemrendszereket. 2025-re húsz ilyen napelemrendszer lesz összesen hetvenezer négyzetméternyi felületen.

A négyszáz járműből álló buszflottája megújításával egyharmaddal csökkent az energiafelhasználása annak ellenére, hogy közben hat százalékkal bővítették a járműparkot. A közlekedési vállalatnál energiahatékony vezetési módszereket tanítanak a sofőröknek, és visszacsatolják például a metrókocsik fékezési energiáját, amit a megállók világítására használnak.

„Az elmúlt évek során már számos olyan intézkedést hoztunk, amelyek segítségével még jobb lett az energiahatékonyságunk. A mostani válsághelyzetben azonban kötelességünk még egyszer megvizsgálni és kihasználni minden lehetőséget az energiamegtakarításra” – mondta Günter Steinbauer, a Wiener Linien ügyvezető igazgatója az újabb energiatakarékossági intézkedések kapcsán.

(Forrás: közlemény, fotó: Wien Energie / Tobias Holzer)

Ez is érdekelhet:

LED-ekkel, fényerőcsökkentéssel és napelemekkel kezeli Bécs az energiakrízist

Csökkentik az energiafelhasználást, és felgyorsítják az átállást a megújuló energiahordozókra.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Azonnal építünk ennek a gyönyörű lánynak egy hóembert

További cikkeink a témában