A küldetés hasonló, mint az applikációnál, csak itt még is jól is lakik mellé a nyelvtanuló.
Egy online nyelvtanuló platform sok mindenre jó, és sok irányba terjeszkedhet – lehet közösségi oldala, hírei, sőt akár az offline világban is megvetheti a lábát. Vannak is hasonló törekvések az applikációban, ezeket érintettük is már:
Az azonban mégis meglepő, hogy kapásból nyit egy éttermet. Bár talán nem előzmény nélküli, végül is egy kampányt már lefuttattak azzal, hogy egy alattomos félretetoválás („pekingi kacsa”, esetleg „szecsuáni csirke”) áldozatát egy profi tetoválóművész segítségével fogják kártalanítani.
Talán innen jött az étterem gondolata. Vagy nem.
„Étterem, oktatási összetevővel” – ez a Duolingo központjának is otthont adó Pittsburgh-ben nyílt egység jelszava. Bár a Duo's Taqueria étterem az anyacégtől függetlenül működik majd, azért látszik, hogy örökölt ezt-azt.
Aki rendel, kap egy rövid spanyol nyelvű tesztet, és ha azon jól teljesít, 10-20 százalék kedvezmény jár neki vagy akár némi ingyen étel is.
A Duolingo társalapítója, a guatemalai születésű Luis von Ahn olyan magániskolába járt, ahol angolul folyt a tanítás, így a többnyelvűség előnyeivel hamar tisztába került. Emellett érdekelték a számítógépes nyelvek is, ezért kezdett számítástechnikát tanulni Pittsburgh-ben. Aztán milliomos lett, két céget is eladott a Google-nak, és most itt van neki a Duolingo app, meg már az étterem is.
„Olyasmit akartam csinálni, ami mindenkinek egyenlő hozzáférést biztosít az oktatáshoz – mondta Luis von Ahn. – A nyelvtanulásra összpontosítottam, mert Guatemalában felnőve láttam, hogy mindenki angolul akar tanulni.”
Ehhez a Duolingo senior experience designer-je hozzátette, hogy meg akarták mutatni az embereknek, hogy a nyelvtanulás szórakoztató és kifizetődő is lehet egyben. Ha nem is annyira kifizetődő, mint von Ahn-nak, akinek a cége több mint négymilliárd dollárt ért tavaly.
(Forrás: Mashed, fotók: Unsplash)