Gazdasági és geopolitikai okok miatt szinte egyik pillanatról a másikra átalakult az autópiac, ugrásszerűen megnőtt az igény az elektromos autókra. De nemcsak az autóra, hanem mindenre, ami elektromos. Erről beszélgettünk a Magyar Elektromobilitás Egyesület elnökével és az egyik alapító tagjával.
Lesz elég áram? És töltő? És marad még benzines autó is? Mekkora hatótáv és milyen sűrű töltőpont-hálózat kell ahhoz, hogy érdemes legyen elektromos autót venni? Megannyi kérdés, ami hirtelen ránk zúdult, elvégre a nyersanyaghiány és az üzemanyagok elképesztő ára miatt felbolydult a piac, főleg a használtautó-piac.
Rengetegen keresik az elektromos megoldásokat, de ilyenkor felmerül a kérdés: ha tényleg elérünk oda, hogy öt év múlva évente 40-50 millió elektromos autó kerül piacra, bírni fogjuk infrastruktúrával? Lesz, kell ennyi elektromos jármű?
Mivel a trendek tényleg ebbe az irányba mutatnak, megalakult a Magyar Elektromobilitás Egyesület (Elmob), amely az elektromos járművek felhasználóinak érdekképviselete mellett a társadalmasítást, az e-mobilitás népszerűsítését, a hazai és nemzetközi szervezetekkel való együttműködést, valamint a környezettudatosság erősítését tűzte ki célként.
A Horizontban most mindent átvettünk Németh Ágnes elnökkel és Antalóczy Tibor alapítótaggal, nemcsak az Elmobról és a céljaikról tudtunk meg mindent, hanem
választ kaptunk azokra a kérdésekre, amik sokakat foglalkoztatnak az elektromobilitással kapcsolatban. Sőt, számtalan városi legendáról is lerántottuk a leplet.
Akik beszélgetnek
» Vendégek: Németh Ágnes, a Magyar Elektromobilitás Egyesület elnöke, és Antalóczy Tibor, az Elmob egyik alapító tagja.
» Rétsági Oszkár, a Player Sport rovatának vezetője.
Kattints, kövess, lájkolj!
Hogy ne maradj le a többi érdekes beszélgetésről, kövesd be a Player.hu Podcastet a Spotifyon, a legfrissebb cikkekért pedig lájkold a Playert a Facebookon!
Az összes előző részért kattints ide!
(Illusztráció: Getty Images)