Egy autó roncsaiból bontakozik ki az Utolsó Emoji szobra.
Nem mai történet, de érdemes feleleveníteni, mert elég erős: Rudolf Kohn vizuálművész még a 2010-es évek közepén készített egy első ránézésre is figyelemfelkeltő szobrot egy sárga autóroncsból. Az emoji egyik szemével (egy abroncs-roncs) kacsint, a nyelvét (az autó piros ülése) kinyújtja, ám nem puszta szeszélyből készült.
A sárga műalkotás a vezetés közbeni mobilozás veszélyére hívta-hívja fel a figyelmet, és a nevének ismeretében elég világos az üzenete. Az USA-ban 2014-ben 3129 ember halt meg olyan balesetben, amelyben kulcsszerepet játszott a mobilján üzengető vezető figyelmetlensége – mondja a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal.
Floridában ezért indított kampányt a Sprint és az Alma reklámügynökség. A Sprint kifejlesztett egy appot, ami lezárja a telefont, amint az autó átlépi a 10 mérföld/órás sebességet, az e-maileket és az sms-eket lenémítja, és automatikus választ küld a feladónak, hogy a telefon gazdája éppen vezet, biztonságosan.
Zajlott egy felvilágosító kampány is a „Figyelmetlen vezetés hónapja” címmel, hogy minél inkább tudatosítsák a jelenség veszélyeit. A reklámügynökségek úgy érezték, nem veszik igazán komolyan a témát az autósok, ezért újszerűen, kreatívan kell hozzányúlniuk. És ha már az emojik úgyis a társadalmi érintkezés állandó szereplői lettek, általuk tökéletesen lehetett reagálni a kérdésre.
Rudolf Kohn egy roncstelepről szerezte be a sárga roncsatót, amelyre a Miami belvárosában sétálók azonnal felfigyeltek: rövid időn belül 1,7 millióan használták a #SprintDriveSafe hashtaget a közösségi médiában.
Így született a szobor:
Viszont szobor ide, ötletes kommunikáció oda, a figyelmetlenségből bekövetkezett halálos balesetek száma azóta sem csökkent országosan, Floridában pedig még nőtt is 2015 óta.
Ez is érdekelhet: