Az év elején még a Baldaszti House-ról számoltunk be, ma már azonban új néven fut a projekt:  Hôtel Nomuri a Sas utcában épülő ház neve. Most újra elmentünk, és megnéztük, mi történt ott azóta. A fúrás-faragás változatlanul a mindennapok része, de már láthatóan alakul a hely. Ezúttal is Baldaszti Péter tulajdonossal beszélgettünk.

– Eltelt néhány hónap, mióta utoljára találkoztunk. Akkor tele volt sittel az épület, és egy közel harmincfős brigád dolgozott a helyszínen. Most éppen le van zárva a járda előttetek. Még mindig sok a munkás – mi történik éppen most, és mit csináltatok az elmúlt pár hónapban?

– Az egyik legfontosabb mérföldkőhöz érkeztünk: a következő pár hétben restauráljuk a homlokzat kőpilléreit és cseréljük a földszinti nyílászárókat, valamint a Café Nomuri befejező munkálatai is most zajlanak. Kemény, de nagyon eredményes hónapok vannak mögöttünk. Sokat haladtunk a ház koncepcionális tervezésével, aminek köszönhetően a legtöbb részletet meghatároztuk, és a kivitelezési munkákat is ennek megfelelően igazítottuk ki. Számos innovatív elemet dolgoztunk ki és emeltünk be a ház koncepciójába, ennek köszönhetően leszünk igazán egyediek és előremutatóak.

Ahogy korábban elmondtuk nektek, a ház modelljének az egyik alapeleme, hogy irodákat, stúdiókat adunk bérbe kreatívipari vállakozások számára. Az építészeti felmérések és megvalósíthatósági tanulmányok alapján azt is tudjuk már, hogy az irodai terület nagyságát a tetőtér részleges be- és ráépítésével tovább fogjuk bővíteni, és egyértelművé vált, hogy kivitelezhető a ház legfelső szintjére megálmodott tetőterasz és bár is.

– Aki figyelte a Facebook-csatornátokat, láthatta, hogy Baldaszti House-ról időközben Hôtel Nomurira váltottatok. Miért történt ez, és miért hívjátok hotelnek az épületet, ahol ha jól tudom, szállást nem adtok?

– A Baldaszti House elnevezés csak egy projektnév volt, a végleges brand kialakításáig hívtuk így a házat. Úgy érezzük, a végleges név, a Hôtel Nomuri fejezi ki a legjobban azt, ahogyan gondolkozunk és dolgozunk, azt a szervező erőt, ami mentén a házat építjük, és amit a ház koncepciójában is szeretnénk kiteljesíteni . A muri szó ugyanis japánul lehetetlent jelent, így alkottuk meg a nomuri kifejezést, mellyel elsősorban azt a szemléletmódot határozzuk meg, ami megállás nélkül sodor bennünket előre, amellyel a kihívások elébe nézünk, és amely összetartja a csapatunkat.

Ez a név még 2013 őszén vetődött fel először, amikor kiderült, hogy az Urimurinak és a Madame Noinak el kell költöznie az Andrássy út 8.-ból, és gyakorlatilag az egész vállalkozást alapjaiban kell újraépítenünk. Az akkor leküzdhetetlen nehézségnek tűnő körülmények eredményezték mindazt, amiért ma még nagyobb lelkesedéssel dolgozunk, és ami időről időre még kreatívabb gondolkodásra sarkall bennünket, amiért egyre magasabbra tesszük a mércét magunkkal szemben.

A költözés projektet neveztük el akkor Nomurinak, ami magának a lehetőségnek jelentéstartalmát is magában hordozza, azaz a Hôtel Nomuriban bármilyen izgalmas projekt vagy kooperáció megvalósulhat, a ház vállalkozási platformot és közösségi munkára alkalmas fórumot biztosít. A hôtel szót pedig eredeti értelmében használjuk, mely szerint a hôtel egy olyan középület, ahol sokan megfordulnak, és valamilyen jellegű szolgáltatást, tehát nem feltétlenül szállást kapnak. A Nomuri is egy olyan hely lesz, ahol egy egész napot el lehet tölteni, ahol dolgozni, pihenni vagy szórakozni is lehet. Egy második otthont szeretnénk létrehozni a látogatók és a nálunk lakó bérlők számára.

– Nyilván nem könnyű úgymond menet közben rebrandelni egy ekkora projektet. Vagy tévedek?

– Nem volt túlságosan intenzív a kommunikációnk a házzal kapcsolatban, ezért nem is klasszikus értelemben vett rebranding feladatról beszélünk. Az igazi márkaépítés még csak most kezdődik, amikor fel kell építenünk a nevet és a mögötte felsorakozó projekteket. A koncepciónk szerint a Nomuri egy lifestyle márka lesz, mely termékeivel, szolgáltatásaival és kezdeményezéseivel lefedi a városi nomádok életének számos területét. Ennek lesz része péntek és szombat esténként az Urimuri bulisorozat, de lesznek saját márkás Nomuri termékeink is: pólók, táskák, cipők és sok minden más. A Nomuri Studio csapata zseniális kreatívokból áll, akik ezeket tervezik majd, a kollaborációs lehetőségekről nem is beszélve.

– Már meséltél korábban, hogy milyen szolgáltatásokat fog nyújtani a ház. Változott valami ahhoz képest?

– A koncepció alapjaiban nem változott, ahogyan az üzleti modell sem, csak még részletesebben kidolgoztuk azt, hogy mi fog történni a Nomuri falain belül. Ahogy korábban is terveztük, a földszinten nyitjuk meg az újhullámos kávézónkat, a Café Nomurit – mely egy concept store-ral működik majd szoros szimbiózisban, ahol a korábban említett sajátmárkás termékek mellett a legjobb hazai és nemzetközi dizájnerek ruhái és tárgyai lesznek kaphatóak –, egy ázsiai inspirációkra építkező éttermet, az Omut, a ház udvarában pedig az Urimuri bulik mellett számos más rendezvénynek biztosítunk majd helyet.

Az első emeleten egy zártkörű klubot és egy közösségi irodát fogunk kialakítani, az e fölötti szinteken pedig a kreatíviparból érkező cégek – elsősorban startupok – számára adunk bérbe irodákat. A bérlésen túlmenően inkubációs szolgáltatásokat is nyújtunk majd számukra, hogy a szórakozási lehetőségeken túlmenően olyan kreatív, pezsgő színtért hozzunk létre, mely sok-sok újszerű kezdeményezés kiindulópontja lehet. A legfelső emeleten pedig a már említett tetőteraszt és bárt fogjuk kialakítani.

– Miért változtattátok meg többször az Urimuri elrendezését?

– A beta üzemmódot modellezésre használtuk. A tervezőasztalon teljesen másképp működnek a dolgok, mint a valóságban. Az emberek mozgása, a térben a tömegek elhelyezkedése és az érzetek egy 3D-s látványmodell segítségével nem adhatóak vissza maximálisan, ezért úttörő módon valós időben és térben próbáltuk ki a különböző lehetséges megoldásokat, így találtuk meg az ideális megoldást.

A kezdetektől fogva az Urimuri bulik egyik sajátossága a magas színvonalú hangtechnika, az akusztikai megfelelés miatt viszont rendkívül fontos minden apró részlet. Egy ilyen tervezésnél pedig nem csak a vendégek szórakozását, de a környékbeli lakók igényeit is maximálisan figyelembe kell vennünk. Az utóbbi hónapokban öt-hat teljesen különböző alaprajzi elrendezést is kipróbáltunk, hogy megtaláljuk a legjobb felépítést és elrendezést, a bárpult és a dj-pult legjobb helyét. Az átépítések biztosan meglepőek és szokatlanok voltak a vendégek számára, de mára olyan kialakítást sikerült meghatároznunk, ami a későbbiekben is időtálló és szerethető lesz. Bízunk benne, hogy a vendégeink megértik, hogy nem bizonytalanságból rendeztük át többször a teret, hanem az ő kényelmük és végső boldogságuk érdekében.

A jelenlegi belsőépítészeti megoldások viszont még mindig átmenetiek – erre utal az anyaghasználat is, melyet a Numbernow tervezőcsapat úgy határozott meg, hogy azokat a házban zajló munkálatok egyes fázisaiban beépíthessük. Az elfogadott és kivitelezett tervben ugyanis minden moduláris: a fények, a pultok és az ülőbútorok egyaránt, melyek gipszkartonból, metalizált fóliából, hungarocellből és OSB lapokból állnak. Bár azt gondolom, hogy olyan jól sikerült a dizájn, hogy ez akár így is maradhatna.

– Mi a helyzet az Omuval?

– Az Omu a Café Nomurit követően, nyár végén fog megnyitni. A Gourmet Fesztiválon már ízelítőt adtunk abból, hogy mire számíthat majd a közönség, és rendkívül pozitív visszajelzéseket kaptunk. Az Omuban a ramen, a tempura és a bun lesz a három fő ételtípus, melyeket számtalan variációban lehet majd kérni, tehát lényegében személyre szabott fogásokat kaphatnak a vendégek, mindezt a Baldaszti Grouptól elvárt kimagasló minőségben és elérhető áron kínáljuk majd.

A ramen egy nagyon kiadós tésztaleves, melynek több változata ismert, és az 1980-as években japán kulturális ikonná vált, a tempura bundázott zöldségeket és tengeri fogásokat jelöl, a bun pedig kínai gőzölt cipóval készített szendvics, ami nálunk malachúsos és vargányás verzióban lesz kapható. Bár ezek kevésbé ismert ételek, várakozásaink szerint Tóth Attila séf tolmácsolásában nagyon hamar kedveltek lesznek a városban. Annak érdekében például, hogy a legfinomabb ramen levest kínáljuk, már két hónapja teszteljük a recepteket, és folyamatosan dolgozunk az újabb variációkon is.

Kovács Máté társtulajdonossal a Sas utca 15. tetején

– A szerkesztőségünk a szomszédban van, ezért sokat látom a fekete táblát, amely szerint áprilisban nyit a kávézótok. Ez nem következett be, így aztán adódik a kérdés, mikor fogok végre specialty kávét inni nálatok? És miben lesztek ti jobbak, mint a többi hasonló újhullámos hely?

 Egy-két héten belül, júliusban már nálunk fogtok kávézni, a munkálatok a finisbe érkeztek. Szuper lesz a hely, szeretni fogjátok. Hogy miben leszünk jobbak? A legjobb minőségű kávékat a legjobb szakemberek fogják elkészíteni, és élvezet lesz bejönni hozzánk a környezet és a közösség miatt is, és az itt kínált ételek is átlagon felüliek lesznek, legyen szó akár a salátákról, a szendvicsekről, vagy a desszertekről. Az infrastruktúra és tudás, amivel mi rendelkezünk, kevés más helyen áll rendelkezésre. Ettől függetlenül azt gondolom, szuper új kávézók nyíltak a városban, és minél több újhullámos minőségorientált hely nyit, annál jobbat teszünk egymásnak. A jó kávé a rossz kávé piacáról hoz majd el vásárlókat.

A kávézóhoz kapcsolódik majd a későbbiekben egy concept store/design shop is, ahol a Nomuri lifestyle márkához kötődő tárgyakon túl a ház lakóinak és más dizájnerek termékeit is meg lehet majd vásárolni.

(Fotó: Pálfi Balázs)

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Nem csak azért fogadnánk el Irene meghívását, mert Madridban él

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés