Lehet, hogy az esti kajálás – nem zabálás(!) – annyira nem játszik közre az elhízásban, de ha rosszul választod meg a lefekvés előtti ételeket, alvászavar is kialakulhat.

Joseph Murray gasztroenterológus szerint két nagyon fontos szabály van:

  • utoljára a lefekvés előtt 3 órával érdemes enni (kábé ennyi idő alatt tudja a gyomor lebontani az ételeket),
  • és akkor sem szabad túl sokat (értelemszerűen minél nagyobb adagot kell lebontani a gyomrodnak, annál tovább tart ez a folyamat).

Ezen kívül az is nagyon fontos, hogy megválogasd az ételeket és italokat lefekvés előtt, ezeket például kerülnöd kellene a nyugodt alvásért:

Zsíros és savas ételek

A fűszeres és zsíros ételek emésztése 4-6 órát is igénybe vesz, vagyis sokáig tart, ami azért sem olyan jó, mert a bontás során több gyomorsav termelődik, ami így az átlagosnál tovább fejti ki maró hatását.

Kerüld: avokádó, fagyi, joghurt, sajt, tej, olajos magvak, olajban sült ételek, olívaolaj, paradicsomos szószok

Vörös hús

A vörös hús (is) bővelkedik fehérjében, és ha nem tolsz mellé egy kis köretet, akkor egészen megkeserítheti az éjszakádat. A fehérjében gazdag ételeket a szervezet lassabban bontja le – ezért is tart tovább a jól lakottság érzése –, plusz tartalmaznak egy tyrosine nevű aminosavat, amitől élénkebb leszel, ugyanis az agyműködést serkenti.

Csoki

Itt a cukor és a koffein játszik szerepet, mert igen, a csokiban is van koffein, ami megzavarja az agyad, egészen felélénkülsz tőle és még az anyagcserét is felgyorsítja – ezeknek pedig pont lassulniuk kellene.

Alkohol

Lehet, hogy gyorsabban elalszol tőle, de a mélyalvásodra nincs jó hatással – ebben fázisban pihenheted ki magad mentálisan –, már csak azért sem, mert vízhajtó hatására éjszaka rendszeresen felébredhetsz.

(via ,  fotó: greatist.com)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon