Három tuti gyakorlat, ha otthon erősítenéd a hátizmodat

Nem kell feltétlenül edzőterembe menni, ha szeretnéd kicsit megizmosítani magad, és ez a hátizmod növelésére, értsd: erősítésére is igaz. Mondunk három gyakorlatot, amit otthon is végezhetsz.

Az persze igaz, hogy néhány eszközt be kell szerezned, de cserébe nem csak ezekhez a gyakorlatokhoz használhatod – de mindent a maga idejében megtudsz majd, megígérjük.

Fűrészelés (egy kezes döntött törzsű evezés):

  • Hajolj előre úgy, hogy az egyik karoddal és az egyik térded az erősítő padon támaszkodj. A másik karoddal nyúlj le az egykezes súlyzóhoz. A hasizmokat feszítsd meg.
  • Emeld fel a súlyzót a talajról egészen vállmagasságig, majd vissza. Figyelj rá, hogy gyakorlat során a karjaidat közel vezesd a testedhez, mintha a könyöködet felfelé emelnéd.

A gyakorlat nehezíthető a súlyok növelésével.

Ennyiszer csináld: 1-5 ismétlés, 5-10 sorozat – jobb és bal kézzel is

Húzódzkodás széles fogásban:

  • Kapaszkodj a húzódzkodó rúdba a fejed fölött a vállszélesnél szélesebb, felső fogással.
  • Húzd fel magadat úgy, hogy az állad a rúd fölé megy, közben a könyöködet mindvégig feszítsd hátra, majd engedd vissza magad.

Ha már kimaxoltad, próbáld ki súlymellényben.

Ennyiszer csináld: 1-5 ismétlés, 5-10 sorozat

Mellhez húzás DST hevederrel:

  • Állj enyhe terpeszbe, kapaszkodj meg a DST heveder markolatában, majd dőlj hátra (minimum 45 fokos szögben). Törzsed legyen mindvégig feszes.
  • Húzd a melledhez a markolatot, figyelj rá, hogy könyököd szélesen a tested mellett tartsd. Fontos, hogy a törzsed egyvonalban maradjon a lábaddal.

Ennyiszer csináld: 1-5 ismétlés, 5-10 sorozat

A cikk elkészítésében együttműködő partnerünk volt a Decathlon, szakértőnk pedig Beh Gábor volt.

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon