Nem kell szétgyúrni magad, de a heti rendszeresség fontos.

Az orvosi irányelvek elsősorban a mozgásszervi egészség miatt ajánlják az izomerősítést. Korábbi kutatások már bizonyították az erősítés és a halálozási kockázat csökkenése közötti összefüggést, de mostanáig nem ismerték az optimális adagot. Japán kutatók a témában jelentős tanulmányokat elemeztek, melyekben komolyabb egészségügyi problémák nélkül élő felnőtteket követtek legalább két éven át. A végső elemzésben tizenhat tanulmány szerepelt, közülük a legrégebbi 2012-ben jelent meg. A leghosszabb követés huszonöt éven át tartott.

Az elemzés azt találta, hogy a minden héten végzett

30-60 perces izomerősítés 10-17 százalékkal csökkenti a halálozás kockázatát általában.

A halálokok között szerepel a rák és a szívbetegség is. Az eredmények nem voltak összefüggésben az úgynevezett aerob mozgással. Arra sem volt egyértelmű bizonyíték, hogy heti egy óránál több izomerősítés tovább csökkentené a halálozás kockázatát.

A testmozgás brit irányelvei szerint az izomerősítő tevékenységek közé tartozik

  • a nehéz bevásárlótáska cipelése,
  • a jóga,
  • a pilates,
  • a tajcsi,
  • a súlyemelés,
  • a gumiszalagos edzés,
  • a saját testsúlyos edzés (például felülések, fekvőtámaszok végzése),
  • egyes kerti munkák (például ásás, lapátolás),
  • a kerekesszék hajtása,
  • a gyerekek emelgetése és hordozása is.

Az elemzett tanulmányok által vizsgált alanyok száma 4 ezer és 480 ezer közé, életkoruk 18 és 97 év közé esett. Kimutatták, hogy az izomerősítés az idő előtti halálozás kockázatának 10-20 százalékos csökkenésével függ össze. Ez mindenféle halálokra, köztük a szívbetegségekre, a rákra és a cukorbetegségre is vonatkozott.

(Forrás: The Guardian, MTI. A kép illusztráció.)

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Németország elvesztette egyik gleccserét