Lőke András két éve visszaköltözött abba a kerületbe, ahol ifjúkorát hagyta. Elkezdett újra ismerkedni a kocsmákkal, felfedezte, hol lehet úszni és mennyiért, és hogy a helyi kutyatartási rendelet szerint még a kertjében is csak láncon lehet a házikedvence. “Amikor végigjártam a boltokat, és megnéztem a Böszörményi út pékségeit, hogy hol ropogós a kifli, elkezdtem azon gondolkodni, másnak mindezek nem volnának-e hasznos információk.” Ezen addig töprengett, mígnem egy helyieknek szóló Facebook-csoport élén nem találta magát, kisvártatva pedig már egy komplett weboldal ötletét szerette volna mielőbb hatékony formába önteni. Ez lett az ittlakunk.hu, ami próbaüzemet követően ma debütált a nagy nyilvánosság előtt.

Az oldal az első olyan online újságként definiálja magát, amely mind a 23 budapesti kerület lakosságát kiszolgálja nekik célzott tartalmakkal. Magyarul valamennyi kerületnek van egy saját aloldala, ahol megtudható, mi történik éppen a környéken, milyen programokra lehet benevezni a hétvégén, vagy hol található valamilyen szolgáltatás, úgy mint gyógyszertár, hentes, virágüzlet vagy fénymásolószalon. Afféle digitális szórólapként szeretnének a jövőben funkcionálni, ami megkönnyíti a hétköznapi lótás-futást a helyi információk után.

Több szem többet lát, több fül többet hall

András az oldal főszerkesztőjeként a projekt sajtótájékoztatóján elmondta: "Nem vagyunk egyedül, Európa sok nagy városában működik ez a típusú sajtó, Amerikában is sok száz független, kis helyi sajtótermék van az interneten. A Patch.com például akkorára nőtt már, hogy 800 újságírót vettek fel." Neve is van a műfajnak: hiperlokális sajtónak hívják azért, mert egy kisebb közösség írja, gondozza a híreit, amik kizárólag erre a jól körülhatárolt lakóövezetre vonatkoznak.

Nem vagyunk versenytársai az önkormányzati sajtónak, és nem is egyirányú utcában gondolkodunk: az a célunk, hogy a lakók tudósítsák egymást a lakóhelyükön történő dolgokról. Több szem többet lát, több fül többet hall: ha valaki észreveszi, hogy kidőlt egy oszlop, egy üzlet megszűnt, vagy egy kávéházban nagyon friss a sör, és ezt tudatni akarja a szomszédaival, itt megteheti” - hallhattuk.

De hogy ne csak interaktív játszóterek legyenek az oldalak, mederben legyenek tartva a dolgok és rendszeresen kerüljenek ki a fontos információk, szerkesztők gondozzák azokat. A számok még feltörekvőben vannak, de már jelzik, hogy igény márpedig van a kezdeményezésre: az utolsó hónapban 55 ezer egyedi látogatójuk volt, az oldalak Facebook-párjain pedig egy év alatt 45 ezren gyűltek össze. Sőt, egyes itt elindult hírek már valós eredményeket is produkáltak: volt, aki az oldalukon keresztül talált állást, volt, ahol hulladékgyűjtők megtisztítását sikerült elérniük, másutt pedig notórius kukadöntögetőt találtak meg.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Nem csak azért fogadnánk el Irene meghívását, mert Madridban él

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés