Sjana Elise Earp ausztrál Instagram-modell 1,3 millió követővel, aki abból él, hogy tengerpartokon pózolgat, jógázik, edz, csücsörít, autókázik, ilyesmi. Hiszed vagy sem, egyetlen képpel tényleg annyi pénzt kaszál, amennyit te valószínűleg csak nagyon ritkán látsz egy halomban.

Leérettségiztél, aztán továbbtanultál, majd szereztél néhány diplomát és azóta is nap mint nap húzod az igát? Lehet, hogy valahol elrontottál valamit. Nem az irigység beszél belőlünk, csupán példát akarunk mutatni egy olyan üzleti modellre, mely egyre több főállású bloggerből csinál rövid úton milliomost.

Itt van például Sjana, aki nem rég a The Sydney Morning Heraldnak nyilatkozott arról, hogyan lett belőle Insta-celeb, és azt egészen biztosan kijelenthetjük, hogy neki speciel nem sikersztoriként indult az élete.

Amikor tíz éves voltam, depresszió miatt pszichiátriára kerültem, majd a problémáim eredményeként az év végén kicsaptak az iskolából. Fitness-instruktori oklevelet szereztem és fotózást kezdtem tanulni, de végül otthagytam a tanulmányaimat, mert az Instagrammal elkezdtem pénzt keresni.

Az alkalmazást akkoriban csak önkifejezésre használtam, de végül ennek köszönhetően hívtak meg fotózni egy perth-i eseményre, majd később egy itt kiépített kapcsolat hívott el Balira egy jógás kirándulásra.

Sjana elmondása alapján az egész a legnagyobb természetességgel történt meg vele, hiszen ő csak azt csinálta, ami igazán érdekli, és amit szeret. Figyelj, mert most jön a titok!

Korábban nem az volt a célom, hogy minél több követőm legyen. Emlékszem, amikor elértem a tízezer feliratkozót, alig tudtam elhinni. Szerintem az, hogy ennyire népszerű lett az accountom, leginkább az időzítésnek, a szerencsének, és annak köszönhető, hogy szenvedélyesen csinálom.

Elmondta azt is, hogy az alkalmazás egyfajta terápia volt a számára.

Nem emlékszem, mikor posztoltam először a mentális problémáimról. Először csak kisebb utalásokat ejtettem el arról, hogy korábban voltak nagyon nehéz időszakaim. Az Instagram segített megnyílnom, a követőim pedig ezt elfogadták.

Az igazán nagy biznisz akkor ütött be, amikor három évvel ezelőtt megkereste egy ügynökség azzal, hogy szívesen menedzselnék a továbbiakban. Ez azért visszautasíthatatlan ajánlat, mert egy profi ügynökség képes pontos terv szerint felfuttatni egy Insta-modellt. Vendégszerepléseket biztosít számára más, már nagyobb eléréssel rendelkező modellek feedjében, ami rengeteg új követőt, így még értékesebb hirdetési felületet jelent.

Ma már Sjana is ott tart, hogy egy ilyen képért...

...súlyos dollárezreket kap az autó gyártójától, hiszen több százezer emberhez juthat el így a márka. Az Insta-celebség tehát úgy termeli a pénzt, hogy az illetőnek jóformán nincs is nagyon más dolga, mint hogy látványosan költse el a bevételt. Egy színes-szagos, érdekes feed ugyanis vonzza a követőket, a sok követő pedig egyszerűen és hatékonyan elérhető tömegeket jelent.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon