Gőzerővel hasít előre a Liquid Death névre hallgató, sörösdobozba csomagolt ásványvíz; nemrég ugyanis az amerikai startupba 70 millió dollárért fektettek be tíz százalékos tulajdonrészért cserébe, így a brand értéke megközelítette a 300 milliárd forintot.
A szénsavmentes, szénsavas, valamint ízesített változatban is kapható dobozolt lötty tizenkettes pakkja 15 dollárért, azaz úgy 6500 forintért vihető haza.
A termék sikeressége mögött a (vélt) környezettudatosság is sejthető, hiszen a PET-palack ma inkább gátló, mint hívó szó; az aludobozzal viszont a zöldszívűek is általánosságban véve megengedőbbek. Más kérdés, hogy az aludoboz bizonyos tanulmányok szerint nem feltétlenül jobb választás környezetvédelmi szempontból a PET-palacknál, hát még, ha a belecsorgatott vizet az osztrák Alpokból szállítják az Egyesült Államokba, vagy a világ más pontjaira.
Nyilván, ha a kis túlzással vegytisztításra is alkalmas színes-cukros üdítőitalokkal vagy a hígított sejtméregként szolgáló alkoholos italokkal vetjük össze a dobozolt vizet, még mindig nem jövünk ki annyira rosszul; ugyanakkor ivóvizet más országból – főleg kontinensről – tényleg felesleges és abszurd utaztatni. Már amennyiben a helyzet nem indokolja, szerencsére még nem állt be ekkora ökovészhelyzet.
A legkörnyezetbarátabb, legolcsóbb és legkézenfekvőbb választás a szomjunk enyhítésére továbbra is a helyben csapolt, esetleg vízszűrő által megtisztított ivóvíz, amit egy többször felhasználható, jó minőségű kulacsba – én a rozsdamentes acélra szavazok – is tölthetünk.
Már persze ahol a csapvíz emberi fogyasztásra is alkalmas – szerencsére nálunk, és a legtöbb fejlett országban ez a helyzet.
Minden más csak marketing és szemfényvesztés.
Ez is érdekelhet: