Gőzerővel hasít előre a Liquid Death névre hallgató, sörösdobozba csomagolt ásványvíz; nemrég ugyanis az amerikai startupba 70 millió dollárért fektettek be tíz százalékos tulajdonrészért cserébe, így a brand értéke megközelítette a 300 milliárd forintot.

A szénsavmentes, szénsavas, valamint ízesített változatban is kapható dobozolt lötty tizenkettes pakkja 15 dollárért, azaz úgy 6500 forintért vihető haza.

A termék sikeressége mögött a (vélt) környezettudatosság is sejthető, hiszen a PET-palack ma inkább gátló, mint hívó szó; az aludobozzal viszont a zöldszívűek is általánosságban véve megengedőbbek. Más kérdés, hogy az aludoboz bizonyos tanulmányok szerint nem feltétlenül jobb választás környezetvédelmi szempontból a PET-palacknál, hát még, ha a belecsorgatott vizet az osztrák Alpokból szállítják az Egyesült Államokba, vagy a világ más pontjaira.

Nyilván, ha a kis túlzással vegytisztításra is alkalmas színes-cukros üdítőitalokkal vagy a hígított sejtméregként szolgáló alkoholos italokkal vetjük össze a dobozolt vizet, még mindig nem jövünk ki annyira rosszul; ugyanakkor ivóvizet más országból – főleg kontinensről – tényleg felesleges és abszurd utaztatni. Már amennyiben a helyzet nem indokolja, szerencsére még nem állt be ekkora ökovészhelyzet.

A legkörnyezetbarátabb, legolcsóbb és legkézenfekvőbb választás a szomjunk enyhítésére továbbra is a helyben csapolt, esetleg vízszűrő által megtisztított ivóvíz, amit egy többször felhasználható, jó minőségű kulacsba – én a rozsdamentes acélra szavazok – is tölthetünk.

Már persze ahol a csapvíz emberi fogyasztásra is alkalmas – szerencsére nálunk, és a legtöbb fejlett országban ez a helyzet.

Minden más csak marketing és szemfényvesztés.

Ez is érdekelhet:

Egy nap talán a Balenciaga lesz a modern idők Bastille-ja

A Balenciaga ezúttal egy 700 ezer forintos szemeteszsákkal kedveskedett a világnak.

Elegem van a sok leárazásból – engedjétek végre szabadjára a tudatomat!

„Reklámok parancsára kocsikra gyűjtünk, melózunk, hogy legyen pénzünk a sok felesleges cuccra. (...) A mi háborúnk szellemi háború, a mi válságunk az életünk.”

(Forrás: Telex, Bloomberg)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!

Ezekből a fotelekből még nagyobb élmény filmet vagy meccset nézni

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

További cikkeink a témában