A Balenciaga egy high-end divatmárka, amely méregdrága és olykor igencsak merész luxustermékeiről hírhedt híres. Ha eddig nem hallottál róla, akkor semmiről sem maradtál le. Ha a Kardashian családról sem hallottál, és a Kasza Taxi is kimaradt, akkor tényleg egy kibaszott isten vagy! Ez esetben kérünk téged, írj nekünk egy üzenetet, hogy útmutatóval láss el bennünket ebben a globális médiazűrzavarban!

Két éve például a Balenciaga azzal váltott ki népharagot, hogy 2145 dollárért – ez már egy fapados használt autó ára – legyártotta az IKEA Frakta kék szatyrának az elitváltozatát. Na jó, az tény, hogy minőségibb cucc volt, és bőrből készült, de ez még nem indokolta a 620 ezer forinttal zsírosabb árcédulát.

Válassz, melyik kerül 195 forintba és melyik 620 ezerbe?

A két darab között csak 619,895 forint az eltérés. És megszületett a tökéletes burzsujfricska, hála az IKEA-nak.

Meg is kapta érte a francia luxusgyártó a magáét, a vicces posztok, tweetek és mémek el is lepték a netet egy-kettőre. Pedig a Balenciaga csak azt tette, amit mindig szokott:

sokszoros áron adott el átlagos terméket egy szűk rétegnek, amely egy megkövesedett székletmintát is megvenne, ha rajta lenne a cég logója, meg egy random négy számjegyű ár (dollárban).

A jelenségekről többet:

Alkony borulhat Kanye West márkájára

Kipukkan a nagyra hízott Yeezy-lufi?

A hónap átverése: harmincszoros áron árulták a „luxuscipőket”, de így is vitték, mint a cukrot

A Payless azt szerette volna bebizonyítani, hogy mennyire könnyű megtéveszteni és átverni a vásárlókat.

A Balenciaga a nyáron emelte a tétet, és ezúttal a McDonald'sból merített ihletet. A „lábbelik” piros színűek voltak, és a Balenciához méltó módon igazán bűnrondák egyedire sikeredtek. Az áruk természetesen ezeknek is megvolt, már hogy a fenébe ne lett volna meg! Hiszen ezeket a cuccokat az teszi exkluzívvá, hogy 160 ezer forintba kerülnek – a Bird Box című filmben (spoiler!) tuti ilyen csukákban flangáltak azok, akiknek nem kellett fejkendő a túléléshez.

És akkor lapozzunk, mert most a McDonald's is beszállt a buliba. Ha már megkapta a maga csicskasallerét a Burger Kingtől, miután elvesztette a védjegyét a Big Mac felett, akkor már éppen ideje volt szórakozni egyet a nyilvános térben. Kicsit megkésve ugyanis, de lereagálták a Balenciaga tavalyi ámokfutását, és előhuzakodtak a saját ötletükkel.

Om vi får 103042 likes släpper vi dessa på riktigt. ?? #FWStockholm #Trendsetter #FashionWeek #McDonaldsSverige #Donken

14.3k Likes, 138 Comments - McDonald's Sverige (@mcdonaldssverige) on Instagram: "Om vi får 103042 likes släpper vi dessa på riktigt. ?? #FWStockholm #Trendsetter #FashionWeek..."

A slip-onokról készült fotó mellé azt írták:

amennyiben elér 103 042 lájkot a poszt, a kartoncsukát valóban le fogják gyártani.

Nos, jelenleg még csak 14 294 lájknál tart a projekt, szóval messze még a cél, de hát Stifler óta tudjuk, hogy nincs gól, ameddig nem lősz, nem adjuk fel félidőben. Bár mi talán feladnánk, lelkünk rajta. Ha viszont te szeretnéd, hogy a világunkban eggyel több fölösleges és ergya cucc garázdálkodjon szabadon, akkor hajrá, dobj oda a lájkot neki!

Nekünk elég volt ez a lista is bőven:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés