Itt a nyár, itt a gyümölcsszezon, vagyis itt a lehetőség, hogy kiszínesítsd az étrendedet és felturbózd egy kicsit a szervezetedet. Mondjuk, miket kéne enned.

Szóval nyár = gyümölcsszezon, ennek ellenére mindenféle kutatásból kiderült, hogy még ilyenkor sem fogyasztunk eleget az egészséges termésekből, pedig már most érdemes elkezdeni feltölteni/felkészíteni szervezetedet a hidegebb hónapokra.

Van bőven miből választani, mi négyet ajánlunk is:

Cseresznye: rostban, A-, C-vitaminban, káliumban és antioxidánsokban gazdag, viszont alacsony kalóriatartalmú: 100 grammjának mindössze 65-70 kcal az energiatartalma.

Eper: talán nem is sejted, de nyolc közepes földieper több C-vitamint tartalmaz, mint hasonló mennyiségű narancs, ráadásul bővelkedik antioxidánsokban, káliumban, folsavban és rostban is. Kalóriatartalma miatt is a barátod lehet: 35 kcal/100 gramm.

Sárgadinnye: rost és víztartalma magas, plusz bővelkedik kalciumban, káliumban, magnéziumban, vasban, A-, B1, B2-, C-vitaminban és béta-karotinban. és jó hír, hogy 100 grammban körülbelül 40 kalória van.

Őszibarack: egy közepes méretű őszibarack 20 különböző mikro- és makrotápanyagot tartalmaz, többek között rostokat,  A-, C-, E-vitamint, káliumot és cinket. Ráadásul zsír-, só-, koleszterin- és tranzsírmentes, plusz csak 60 kalóriát tartalmaz.

Arra viszont figyelj, hogy...

Ezeknek a népszerű gyümölcsöknek nem szabad megenni a héját

Jelszó: vegyszer és viasz – szinte lehetetlen lemosni róluk.

(Forrás: hazipatika.com)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Kiszámolták, hogy eddig mekkora kárt okozott a Földnek az orosz-ukrán háború

Félreértik egymást a pályakezdők és a munkáltatók, a fiataloknak nem a pénz a legfontosabb

Jön a hőség, Alina már hozzávetkőzött

További cikkeink a témában