Csak tízből egy gondolja, hogy esélyes a bukása.

A Startup Hungary kétszázharminckét magyarországi startup válaszai alapján elkészítette a Hungarian Startup Reportot. Ebből kiderül, hogy

  • az átlagos magyar startupalapító harminc év feletti, diplomás férfi, legtöbbjük korábban külföldön folytatott tanulmányokat vagy szerzett munkatapasztalatot;
  • a legtöbb magyar startup a SaaS (Software as a Service) területén működik, vagyis szoftverszolgáltatást nyújt B2B ügyfeleknek, illetve deep techben – AI, Big Data, Fintech, Medtech – is erősek;
  • a legnagyobb kihívásnak az értékesítést, az ügyfélszerzést és szakemberhiányt határozták meg;
  • az induló vállalkozások 75 százaléka helyi kockázati befektetőtől von be tőkét, ezek 80 százaléka pedig állami hátterű alappal állapodott meg;
  • szívesen üzletelnek nagyvállalatokkal a startupok, 44 százalékuknak van stratégiai megállapodása ilyen cégekkel;
  • tízből magyar startupból csak egy gondolja úgy, hogy esélyes a bukása;
  • a magyar startupok 80 százaléka nemzetközi sikereket jósol a cégének

A globális sikerek iránti vágynak némileg ellentmond, hogy a startupok 72 százaléka szeretne ugyan új piacok felé nyitni, ám legtöbben a közép- és kelet-európai régiót szemelték ki maguknak, és csak 30 százalék kacsingat az Amerikai Egyesült Államok felé. A helyben maradás oka elsősorban az, hogy helyi viszonyok között kívánják tesztelni terméküket. Pedig az eddigi magyar startup sikerek elengedhetetlen összetevője az volt, hogy a vállalkozások alapítói eleve nagy nemzetközi piacokra fókuszáltak – írják a közleményben.

A Startup Hungary érdekképviseletet tizenkét ismert magyar startup alapította a Google, az IVSZ és a Design Terminal támogatásával 2020 nyarán, hogy több nemzetközileg is sikeres startup jöjjön létre, működjön, növekedjen Magyarországon. Az alapítók a szervezet fő tevékenységeként a közösségépítést, a szemléletformálást és az érdekképviseletet határozták meg. Az idén új partnerek csatlakoztak a szervezethez, a Microsoft és a PortfoLion stratégiai partnerként támogatja a célkitűzéseket, támogató partnerként pedig a LeadVentures, a Day One Capital és a Citibank vesz részt a szervezetben.

Ez is érdekelhet:

Mesés magyar házakról és enteriőrökről készít képeket ez a fotós

Elcsöppen a nyálunk ezektől a lakásoktól, berendezésektől, képektől.

(Forrás: Startup Hungary/MTI)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
11% Naná, és nagyon keményen.
53% Igen, de menedzselhető.
37% Szerencsére nem.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés