Meglepő helyszínen nyílt új szálloda Budapesten, ennél már csak az a meglepőbb, hogy villámrajtot vett, és roppant népszerű.
A soft opening már megvolt, a csütörtök este viszont grand opening is megtörtént, vagyis ünnepélyesen megnyitott a Radisson szállodacsoport új business szállodája a BudaParton. Eddig nem az élénk turizmusra asszociáltunk a Kopaszi-gát hallatán, ezért kíváncsiak voltunk, milyen az új tünemény.
A válasz: meglepően jól megy, jelenleg 80 százalék körüli a foglaltság, amit részben éppen a lokációnak köszönhet a hotel.
Dél-Budán nincs más jelentősebb szálloda, így kevés a konkurencia, ezen kívül közel van a reptér, mindenekelőtt pedig üzleti szempontból a BudaPart három irodaépületének bérlőinek, a MOL Campusnak, a szomszédos Infoparknak (mellesleg pedig a MüPának, a Nemzeti Színháznak és az atlétikai vb idején az új sportlétesítménynek) köszönhetően nyerő helyszínnek bizonyul.
Magyarország első Radisson márkájú szállodája egy négycsillagos full-service hotel, 198 szobával (174 standard, 24 superior), 180 fős rendezvényteremmel, négy multifunkciós, teljesen felszerelt konferenciateremmel, skybárral, ázsiai fúziós étteremmel.
A szobák hangszigetelése igen masszív, a környék közlekedéséből, építkezéseiből nem hallatszik semmi odabent. A skybar és az ázsiai étterem, a Shanghai Kitchen bárki számára elérhető.
Multifunkciós konferenciatermek és egy modern fitneszterem is van, az épületben, amelyet a KÖZTI építésziroda tervei alapján a Market kivitelezett. A hotel a BudaPart más elemeit is kihasználja, az említett irodák mellett üzletek is megjelentek már az új városrészben, míg pihenni a parkban és nyáron a strandon is lehet.
A BudaPart építése nagyjából felúton jár, így bőven lesz még újdonság a hotel mellett, bár elég lenne csak az újabb épülő irodákat megemlíteni, azért lakóházak és újabb üzletek is érkeznek. A BudaPart zöldterülete jelenleg Budapest ötödik legnagyobb közparkja.
Kiss Ákos, a BudaPartot fejlesztő Property Market ügyvezetője a 15 perces városról beszélt, mondván, annak „lényege a sétatávolságban elérhető teljes élet, munkával, szolgáltatásokkal, pihenéssel. Ebbe a koncepcióba nagyszerűen illeszkedik egy ilyen szálloda. Business hotelként kifejezetten hasznos a 'város a városban' jelenlét, vagyis a hotel vendégei egyszerre vehetik igénybe az üzleti szolgáltatásokat, illetve a városnegyed nyújtotta rekreációs lehetőségeket.”
A Magyar Turisztikai Ügynökség célja 2030-ra duplájára növelni a konferenciák számát Budapesten, értelemszerűen egy business-hotel illik ebbe a koncepcióba.
Azért nem CSAK a business turizmus van jelen, kisebb arányban érkeznek leisure utazók is, családdal vagy párban, nyilván békésebb figurák, akik megelégszenek a városnézés utáni csenddel, nyugalommal. Sőt igénylik azt.
A főszerep persze a businessé, ahogy Carien Veldman szállodaigazgató megjegyezte, a hotel „a business szállodák kiszámítható praktikusságát egy wellness hotel kényelmével ötvözi, így bízunk benne, hogy üzleti céllal érkező vendégeink később családjukkal együtt is visszatérnek hozzánk.”
Ez is érdekelhet: