A 12 milliós Sencsen lakosságának közlekedését 16 ezer busz biztosítja – és hamarosan mindegyik teljesen elektromos meghajtású lesz.

Hat éve kezdődött a dízelbuszok elektromosra cserélése, és nem sok kell ahhoz, hogy a világ első nagyvárosa legyen, amely a teljes tömegközlekedési járműparkot villamosította.

Ez év végére mind a 16 ezer busz elektromos lesz, a következő nagy lépés a taxik elektromosra cserélése 2020-ig.

Az elektromos járműveknél mindig kérdés, miből állítják elő az áramot. A sencseni buszokat leginkább szénerőművekben megtermelt áram hajtja, ami szennyező, de a számítások szerint a szén-dioxid-kibocsátás így is 48, a metánkibocsátás pedig 100 százalékkal csökkenni fog.

Kína nagyvárosaiban óriási probléma a légszennyezés, a kormány ezért is ösztönzi az elektromosjármű-gyártókat (a sencseni villanybuszflotta nyolcvan százalékát a BYD szállította), és egyre komolyabban foglalkoznak a kérdéssel, hogy betiltsák a belsőégésű motorral hajtott kocsik forgalomba helyezését.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
32% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
68% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés