Azt mondják, napjainkban az idő a legnagyobb luxus. Minél gyorsabban pörög az élet, annál inkább értjük, mennyire igaz ez. Amikor a budapesti repülőtér privát repülőgép-terminálja mellett álltunk a kifutón, és láttuk, ahogy a VistaJet ezüst-piros Bombardier Global 7500-a a napfényben ragyog, majd felszálltunk rá, rájöttünk, hogy a magánrepülés sokkal inkább az időnk feletti szabadságról szól, és nem feltétlenül a fényűzésről.

Nem vagyok képben a magángépek piacán, de azt már a meghívóból tudtam, hogy ha a világ első és egyetlen globális magánlégiközlekedési vállalata, a VistaJet európai roadshow-ra indul, és ennek keretében Magyarországra érkezik, akkor le kell csapnunk a lehetőségre, hogy ott legyünk, és megnézzük, mit is jelent a gyakorlatban a kompromisszumok nélküli repülés. Nem véletlenül került fel Magyarország is a VistaJet térképére, hiszen a magyarországi cégek egyre inkább kiléptek a globális piacra, hazánk az autóipar, a technológia és a fejlett gyártás regionális központjává vált, és az üzleti vezetők számára a megbízható elérés kulcsfontosságú. A magánrepülés éppen ezt adja meg: nem luxus, hanem fontos üzleti eszköz a siker szolgálatában.

Saját magángép helyett egy egész flotta

A VistaJet sikere egy zseniális felismerésen alapul: miért birtokolnál egyetlen magángépet, annak minden fenntartási nyűgjével, költségével és logisztikai rémálmával, ha hozzáférhetsz egy egész flottához, bárhol és bármikor? A vállalat egyedülálló, tulajdonlásmentes, előfizetésen alapuló tagsági modelljével forradalmasította a piacot. A tagoknak nem kell a karbantartással, a személyzet menedzselésével, a gépek értékvesztésével vagy az utak során a repülési engedélyekkel foglalkozniuk, egyszerűen csak élvezik a repülés szabadságát.

Globális flottájukban több mint 270 gép található, a közepes méretű Challenger modellektől az ultrahosszú hatótávú Global 7500-ig, ami

a világ egyik legnagyobb és leghosszabb hatótávolságú üzleti repülőgépe, akár 17 órán át képes non-stop repülni.

Csak egy telefon kell, és akár 24 órán belül rendelkezésre áll a megfelelő gép, amivel aztán repülhetsz a világ reptereinek 96 százalékára – nálunk ez a budapesti, a debreceni és pécsi repülőtereket jelenti. A „floating fleet” modell lényege, hogy a gépek folyamatosan mozgásban vannak, így minimalizálják az üresjáratokat és a pazarlást, ezzel növelve a hatékonyságot. Míg egy átlagos magángép évi 250 órát repül, a VistaJet gépei 890-et. Nincsenek rejtett költségek, nincs tulajdonosi kockázat, csak a repült órákért kell fizetni, miközben a világ legmodernebb gépei állnak rendelkezésedre.

Lakosztály a felhők felett

A budapesti bemutatóra a flotta csúcsát, egy Bombardier Global 7500-ast hoztak el, és ott voltunk, hogy bejárjuk a fedélzetét. A 34 méter hosszú, 32 méteres szárnyfesztávolságú gép már a betonon is lenyűgöző látványt nyújtott, a VistaJet védjegyének számító ezüst-piros festésével még a többi magángép közül is kiemelkedett. A fedélzetére lépve pedig egy számunkra teljesen új világ tárult elénk. Első pillantásra ez nem is egy repülőgép kabinja, hanem egy ötcsillagos hotelszalon és egy privát lakosztály tökéletes ötvözete. Nincs rajta felesleges fényűzés, aranycsillárok és márványpadló, de egy igazi stílusos penthouse a felhők felett.

A páratlanul tágas kabin négy, egymástól akár teljesen elválasztható részre oszlik. Ezek közé tartozik a fő kabin, amely étkező- vagy tárgyalóhelyként alakítható ki, ideális üzleti vagy szabadidős használatra. Ezt követi a nappali, amely kényelmes kanapét, nagyméretű televíziót és szórakozási lehetőségeket kínál. A kabin végében pedig a privát, állandó hálószoba található, szállodai minőségű ággyal és egy prémium fürdőszobával. A gépen tényleg minden adott, hogy még egy ultra-hosszú távú Budapest–New York vagy Budapest–Szingapúr út se fárasztó utazás, hanem egy feltöltődést és produktivitást nyújtó élmény legyen.

Amikor minden rólad szól

A VistaJet igazi ereje a fedélzeti szolgáltatásokban rejlik. A személyzet képzése például messze túlmutat azon, ami ebben az iparágban elvárható. A légiutaskísérők a British Butler Institute-ban tanulták el, hogyan gondoskodjanak a legmagasabb szintű, diszkrét és figyelmes kiszolgálásról. Ha pedig gyerekek is utaznak veled, akkor hasznát veheted, hogy a királyi családok dadáit is képző Norland College-ban sajátították el a gyerekekkel való foglalkozást. A további képzések között szerepel a MedAire, a Wine & Spirit Education Trust és az állatok újraélesztése (pet CPR).

Az étkezés a fedélzeten egy külön fejezet, hiszen a VistaJet Private Dining csapata a világ legjobb séfjeivel és éttermeivel dolgozik együtt. A menüt nemcsak az utasok ízléséhez, hanem a magassághoz is igazítják. Tudományos tény, hogy a levegő alacsonyabb páratartalma és a nyomás miatt másképp érzékeljük az ízeket: a sós és édes ízek tompulnak, míg az umami felerősödik. A VistaJet séfjei ezt figyelembe véve alkotják meg a fogásokat, de arra is van lehetőség, hogy a kedvenc éttermedből rendeljék meg az ételt. A borlapot a cég borrajongó alapítója és elnöke, Thomas Flohr személyesen állította össze, olyan tételekből, amelyek a felhők felett is a legjobb formájukat hozzák.

Amikor szó szerint repül az idő

Még a legkényelmesebb hosszú repülések is unalmassá válhatnak a gyerekek számára, ezért a VistaJet személyre szabott szórakoztató csomagokat kínál, a felfedező programoktól kezdve a tematikus kalandokon át, mint például titkos ügynök képzés vagy filmes műhelyek — biztosítva, hogy az idő valóban emlékezetes és élvezetes legyen. Ha pedig a kisállatod is veled utazik, akkor számukra összeállított menüvel, fekhellyel és akár repülési szorongást oldó tréninggel készülnek. A VistaJetnél tényleg mindenre gondolnak, hogy ne legyenek megterhelők a hosszú utak: speciális menük, a jetlaget csökkentő technikák, meditációs appok és pihentető szolgáltatások segítik a regenerálódást.

Mindent megtesz a Global 7500 csúcstechnológiája is azért, hogy az utazás a lehető legkellemesebb legyen. Még 40 000 láb magasságban történő repülés közben is a kabin nyomását mindössze 4000 lábnak megfelelő szinten tartják, ami jelentősen csökkenti a szervezetre nehezedő terhelést. A gépre szállva tapasztaltuk, hogy már az illat is más, ami a fedélzeti légtisztító rendszer érdeme, míg egy speciális világítási rendszer képes szimulálni a napszakokat, hogy segítsen átállítani a tested a célállomás időzónájára, minimalizálva ezzel a jetlag hatását. Mindezt a kategória legcsendesebb kabinjában, ahol a Bowers & Wilkins zajszűrős fejhallgatókkal a külvilág teljesen kizárható, lehetővé téve a zavartalan munkát vagy a tökéletes pihenést.

A VistaJet magángépének fedélzetére szállni nem olyan, mint gondoltuk – annál sokkal jobb.

A kényelmes fotelekben pihenve, az elhivatott személyzettel beszélgetve rájöttünk, hogy a magánrepülés csúcsa nem a fényűzésről, hanem az okos időgazdálkodásról szól.

A magángépes repülés nem csupán egy drága utazási forma, hanem a leghatékonyabb eszköz, amit egy globálisan gondolkodó üzletember vagy egy elfoglalt család az idejével tehet. Azt az időt adja vissza, amit a repülőtereken vesztegetnének el, és közben olyan élményt nyújt, ami után a hagyományos repülés már örökre kompromisszumnak fog tűnni.

A cikk elkészítésében együttműködő partnerünk volt a VistaJet.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
52% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
A private jet nem luxust, hanem minőségi időt ad – felszálltunk a VistaJet zászlóshajó gépére
Hirdetés