Kick Sauber


Hivatalos neve: | Stake F1 Team Kick Sauber |
Főhadiszállás: | Hinwil, Svájc |
Csapatfőnök: | Mattia Binotto |
Technikai vezető: | James Key |
Tesztpilóta: | |
Versenyautó: | Sauber C45 |
Motor: | Ferrari |
Első nagydíj: | 1993 |
Nagydíjak száma: | 489 |
Pole pozíciók: | 1 |
Leggyorsabb körök: | 7 |
Dobogós helyek: | 27 |
Futamgyőzelmek: | 1 |
Világbajnoki címek: | 0 |
A Saubert ismét Sauber néven láthatjuk az F1-ben, igaz csak két évig. Elmagyarázzuk, mert talán kicsit zavarosnak tűnhet a dolog.
Kezdjük azzal, hogy az istállót Peter Sauber svájci üzletember alapította 1993-ban. Egészen 2006-ig Sauber néven futott a csapat, ekkor a BMW többségi tulajdonrészt vásárolt az alakulatban, így új nevet kapott, de csak rövid időre: 2009-ig BMW Sauber néven találkozhattunk vele – ez volt a csapat legsikeresebb időszaka is (2007-ben második, 2008-ban pedig harmadik lett a konstruktőrök között).
Miután a BMW kivonult a Sauber mögül/mellől és egyébként a sportágból, Peter Sauber visszavásárolta a csapatot, és ismét Sauber, majd Sauber–Ferrari néven szerepeltette. 2018-ban az Alfa Romeo lett a csapat névadó szponzora (és egyben fő technikai partnere), így a csapatnév Alfa Romeo Sauberre változott, a 2019-es szezontól kezdve pedig szimplán csak Alfa Romeóként láthattuk – ez pedig azt jelentette, hogy az olasz márka 1987 után újra konstruktőrként szerepelt az F1-ben.
Érdekesség, hogy 2019-re visszatért a csapathoz egykori versenyzője, Kimi Räikkönen, aki többek között azért is lépte ezt meg, mert ott szerette volna végleg befejezni F1-es pályafutását, ahol azt elkezdte 2001-ben, még ha ekkor az Alfa Romeo hivatalosan már nem is volt Sauber.
Az már a 2023-as idény közben kiderült, hogy a szezon végén kiszáll az Alfa Romeo, és az is, hogy 2026-tól az Audi lesz a Sauber gyári csapata, a köztes időszakban – tehát a 2024-es és 2025-ös idényben – pedig ismét Sauber néven láthatjuk a rajtrácson a csapatot.