Kidobott ruhákból készítettek új, újraszálazott textilt, gyakorlatilag vízfelhasználás nélkül.

Első hallásra furcsálltuk, mit keres az Epson techvállalat a párizsi Haute Couture divathéten, aztán persze kiderült, hogy a közös nevező a fenntarthatóság. Az Epson a neves japán divattervező, Yuima Nakazato márkájával együttműködve a 2023-as tavaszi-nyári divathéten egyszerre lenyűgöző és fenntartható kreációkat mutat be.

Amellett, hogy a Yuima Nakazato az Epson digitális textilnyomtatását használta a világképe megjelenítéséhez, néhány alkotását egy új, fenntarthatóbb és az iparágat
potenciálisan átalakító textilgyártási folyamat segítségével valósította meg. Az Epson korábban irodákban használt száraz szálas technológiájával egy hároméves együttműködés keretében dolgozik majd a Yuima Nakazato brand. A forradalmi technológia lényege, hogy

gyakorlatilag vízigény nélkül állít elő nyomtatható nem szőtt anyagot használt ruhadarabokból, ezzel jelentős mértékben csökkentve a textilnyomtatás, így a divatipar környezeti lábnyomát.

Az együttműködés nemcsak felhívja figyelmet a divatipar felesleges termeléssel járó víz- és anyaghulladék termelésére, de azt is bemutatja, hogy a környezetbarátabb pigmentfestékeket használó digitális textilnyomtatásra való áttérés hogyan válhat a fenntarthatóbbá és kevésbé pazarló textilnyomtatási eljárással.

A Yuima Nakazato legújabb divatvonalának megalkotásához használt ruhadarabok anyagát Afrikából szerezték be, ahová sok, a világ más részeiről származó eldobott ruhadarab kerül.

Nakazato ellátogatott Kenyába, ahol mintegy 150 kg ruhahulladékot gyűjtött össze, melyek egyébként az ottani kidobott textíliákból álló „ruhahegyre” kerültek volna.

A „megmentett” textíliákból az Epson ezután több mint 50 méter új, újra szálazott, nem szőtt anyagot állított elő a száraz szálas eljárás segítségével, amelynek a Monna Lisa pigmenttintás digitális nyomtatási technológiájával adtak új életet.

„Bár még korai fázisban van az eljárás, az Epsonnál úgy véljük, hogy a száraz szálas
technológiája a pigmenttintás digitális nyomtatással egyesítve jelentősen csökkentheti a
vízfelhasználást, ezáltal egy sokkal fenntarthatóbb jövőt kínálhat a divatiparnak, miközben a tervezőknek minden eddiginél nagyobb szabadságot ad kreativitásuk teljes kifejezésére” – mondta Hitoshi Igarashi, az Epson nyomtatási megoldások részlegének munkatársa.

A techcég és a divattervező egyaránt folytatni akarja a fenntarthatóbb divatiparhoz való hozzájárulás lehetőségeinek feltárását.

Ez is érdekelhet:

Ramen leves hajt városnéző vonatot Japánban

Rizsillatot pöfög a levegőbe az éttermekből visszamaradt repce- és szójaolajjal működtetett japán vonat.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Hamarosan szó szerint beérhet az ehető Budapest koncepció

Vajon ki a nap csaja Lady Gaga születésnapján?

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés