Az megvan, mikor 10 perced van odaérni egy megbeszélésre, és az esélye, hogy oda is érsz, a nullával egyenlő? Az Audinál ezt a szinte egyetemes problémát akarják megoldani a Connected Mobilityvel.

A koncepcióval a napokban rendezett Auto Chinán rukkoltak elő. A lökhárítónál egy olyan fiókot építettek ki, amit kihúzva mindjárt elő is kaphatunk egy pöpec kis longboardot, hogy azzal száguldjunk tovább.

A rendszer úgy működik, hogy az autó elemzi a sofőr rutinját, a megbeszélt találkozóit, és megtervezi hozzá a legjobb útvonalat, miközben folyamatosan elemzi is a forgalmi viszonyokat.

Ha túl nagy a dugó, akkor pedig megkeresi a legközelebbi parkolót az autónak, és jöhet a longboard! Előugrik a lökhárító fölötti fiók és már száguldhatunk is.

Természetesen úgy lett kialakítva a deszka, hogy ne kelljen megerőltetni magunkat, és ne keletkezzenek mondjuk iszonyat izzadtságfoltok a zakónkon: az elektromos hajtásnak hála 12 kilométert úgy 29 km/órás sebességgel képes megtenni, mielőtt lemerülne az akksi.

A legvagányabb – és külön respekt az Audinak, hogy még erre is gondoltak –, hogy azok, akik nem érzik biztonságosnak a közlekedést így, és sosem voltak deszkás arcok gyerekkorukban, azok elektromos rollerré is alakíthatják.

A harmadik használati variációjánál pedig a hétköznapi helyzetekre gondoltak a mérnökök: ha sok a csomagod, olyan, akár egy molnárkocsi. És ha szinkronizálod az okostelefonoddal, még húznod sem kell, mert úgy szalad melletted, akár egy kiskutya.

Az elmúlt évben több e-bringa koncepciót is láttunk a hasonló problémák megoldására autógyártóktól, de az Audi beépített verziója lett szerintünk az eddigi legvagányabb.

Innen már tényleg csak egy lépés a légdeszkázás!

(forrás: Audi)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon