Erős Kékszalagot zárt a verseny mobilitási partnere, az Audi: az idei vitorlásversenyt a mezőny 90%-a teljesítette, az Audi támogatottjai jól szerepeltek, Józsa Márton hajója rekorddal győzött, és ismét megrendezték a Speed Challenge pályaversenyt.
Két nap, 516 hajó, 155 kilométer, több ezer lelkes szurkoló. Nem is zárulhatott volna jobban az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj a rendezvény mobilitási partnere, az Audi számára. A márka büszke mindkét támogatott csapatára, amelyek közül egy kétárbocos magyar fejlesztésű katamarán, a Józsa Márton vezette Raiffeisen Fifty-Fifty – saját 2014-es rekordját megdöntve – 7 óra 13 perc 21 másodperces idővel a verseny abszolút győztese lett.
Józsa Márton hajója a harmadik Kékszalag-győzelmét aratta 2012 és 2014 után. A szintén az Audi által támogatott legendás versenyző, legtöbb (13) Kékszalagot nyert kormányos, Litkey Farkas a nagyszerű eredménynek számító hetedik helyen hajózott be a célba a Process Solutions fedélzetén.
Minden idők egyik legsikeresebb Kékszalagja
A mezőnyben a legújabb fejlesztésű katamaránok mellett a Balaton klasszikus hajói, valamint túravitorlások is rajthoz álltak. A hajósokra a 48 órás szintidő alatt légvonalban 155 kilométeres út várt, a balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a tihanyi szoros érintésével haladtak, majd Keszthelynél fordulva tértek vissza Balatonfüredre. A regatta limitidejét a versenyre nevezett 516 hajóból végül 456 teljesítette, vagyis szombaton reggel kilenc óráig ennyi legénységnek sikerült behajóznia a balatonfüredi célba,
ez a 90% fölötti eredmény pedig minden idők egyik legsikeresebb Kékszalagjává tette az idei versenyt.
A Kékszalag leggyorsabb hajói számára az Audi évről évre Speed Challenge pályaversenyt, amelyen idén a dr. Kaiser Kristóf kormányozta Prospex-Delta nyert, a második helyen a Raiffeisen Fifty-Fifty végzett, míg a harmadik a The Red csapata lett.
A szurkolók és a látogatók szívesen fotózkodtak az Audi Sport füredi mólónál kiállított autócsodáival, míg a versenyzők személyesen is élvezhették a prémium kategóriás modellek kényelmét az Audi Shuttle-nek köszönhetően. Az aktív napoktól az Audi a Vitorlás téren felállított VIP Lounge-ban rendezett, fergeteges hangulatú fogadással búcsúzott.
Közel 90 éves történelem
A Kékszalagot először 1934-ben írta ki a balatonfüredi Hungária Yacht Club. Elképzelésük lényege az volt, hogy a Balaton Kék Szalagját bármely vitorlás elnyerhesse, amely a kiírt távon, az óramutató járásának megfelelően a leggyorsabban körbehajózza a tavat. 1942-ig kétévente rendezték a versenyt, majd a háború miatt pár év szünet után 1947-től folytatódott, és lett egyre népszerűbb.
1955-ben a Nemere II. nevű 75-ös cirkáló 10 óra 40 perc alatt teljesítette a távot. Ezt a fantasztikus rekordot csak 57 évvel később, 2012-ben sikerült megdöntenie egy hightech anyagokból készült katamaránnak, a magyar fejlesztésű kétárbocos Fifty-Fifty-nek.
2001 óta már évente rendezik meg a Kékszalagot, amely Európa legnagyobb tókerülő versenyévé vált, az utóbbi években 500+ hajó nevezésével. A Kékszalagot hagyományosan a holdtöltéhez legközelebbi júliusi hétvégén rendezik.
Mi minden történt az idei Kékszalagon?