36 másodperccel döntötte meg a saját Kékszalag-rekordját a győztes Raiffeisen Fifty-Fifty csapat, de ezen a jövőben még sokat faraghatnak a katamaránok. Almádinál elsüllyedt egy hajó.

Már a verseny előtt is reménykedtünk abban, hogy az elmúlt évek szélcsendben rendezett Kékszalagjai után idén izgalmasabb lehet a verseny, és a várakozásaink beigazolódtak: az ideális szélviszonyok nyomban új rekordot hoztak.

A győztes a Józsa Márton Miklós kormányozta Raiffeisen Fifty-Fifty lett, az új rekord pedig a 7 óra 13 perc 21 másodperces idő. Második helyen a Team Kaáli, harmadikon a Prospex-Delta ért célba.

A mezőny felsorakozott a rajthoz
A Fifty-Fifty – egy kétárbocos magyar fejlesztésű katamarán – a saját maga által 2014-ben felállított 7 óra 13 perc 57 másodperces pályacsúcsot döntötte meg 36 másodperccel. A csapat a harmadik Kékszalag-győzelmét aratta 2012 és 2014 után.

Az élen végző hajó legénységének tagjai Józsa Márton kormányos mellett Goszleth Marcell, Németh Áron, Adorján Csaba, Dénes Bence Dániel, Erőss Loránd János és Józsa-Kovács Attila.

A harmadik címét nyerő Raiffeisen Fifty-Fifty

A győztes csapat a rajt után egyből az élre tört, kihasználta a kedvező széljárást, és elhúzott az üldözőitől.

Józsa Márton Miklós, a győztes hajó kapitánya

Ideális szélviszonyok

Mit is jelent pontosan a rekordhoz szükséges „ideális szélviszony”? Azt, hogy a versenyen jellemzően közepes-élénk szél fújt, ez pedig optimális a katamaránok számára. Holczhauser András, a szövetség főtitkára szerint

a Balatonon vitorlázó, számos nagy versenyen megjelenő korszerű katamaránokkal akár öt óra alatt is teljesíthető a táv, ez jelenleg a lehetséges legjobb idő, tehát van még tér a jövőben újabb csúcsokra.

De nem minden hajó használta ki ilyen jól a kedvező szelet: délelőtt Balatonalmádinál egy manőver közben elsüllyedt egy hajó, mégpedig a Yardstick III/1 csoportban induló Anibel. A hajó kapitánya, Pető Béla elmondta, hogy a balesetben a négyfős legénység tagjai nem sérültek meg.

*Hajnalban érkezett a hír, hogy péntek éjjel 1.30 körül a tihanyi kikötőnél felborult a Szamuráj Jack. Az ötfős legénységet a vízimentők kimentették, senkinek sem esett baja.

A tókerülő vitorlásverseny szervezőinek tájékoztatása szerint a vízbe borult hajóról telefonon kértek mentést.

Az idei versenyre 516 hajó nevezett idén, fedélzetükön több mint 2500 vitorlázóval.

A Fifty-fifty mögött

...második lett a Team Kaáli 8 óra 1 perc 20 másodperces idővel, a legénysége Virág Flóra Anna kormányos, Belle Örs, Tisóczki Ferenc, Sallai Gábor, Kadlecsik Márton, Bödör Gergely és Kugler Nándor.

Harmadiknak a Prospex Delta érkezett be 8 óra 2 perc 22 másodperccel. A hajó legénysége: Kaiser Kristóf kormányos, Rauschenberger Miklós, Munka Márton, Szigeti Stacey Dániel, Dávid Dániel, Weidinger György és Sellei Bence.

Negyedik lett a tavalyi győztes Vándor Róbert vezette RSM, míg az ötödik helyre Petrányi Zoltán ért be az Audax Djangóval.

A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, amelyet először 1934-ben rendeztek meg. A hajósokra a 48 órás szintidő alatt légvonalban 155 kilométeres út vár, a balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a tihanyi szoros érintésével haladnak, és Keszthelynél fordulva térnek vissza Balatonfüredre.

*Frissítve: július 15., 7.00

(Forrás: MTI, fotó: MTI/Varga György)

Ez is érdekelhet:

Lehet-e a tavalyinál is szorosabb befutó az idei Kékszalagon?

Holnap reggel startol az 54. Kékszalag, ami a tavalyi győztes szerint idén még izgalmasabb lesz, noha akkor is csak két percen múlt a győzelem. De miért éppen kék a szalag, volt-e női győztes, és milyen rekordok születtek eddig?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Szoboszlai gólt lőtt a Tottenham ellen

Hansi Flick elégedett volt az Atlético elleni vereség után

Rangsorba állítottuk 2024 tíz legjobb futballistáját

További cikkeink a témában