Éjszaka vonatozni nem nagy időveszteség, viszont sokkal alacsonyabb emisszióval jár, mint repülni. Az európai hálózatba hamarosan Barcelona is csatlakozhat.

Miután az idén májusban bevezetett Brüsszel–Amszterdam–Berlin éjszaki vonat elég sikeres, az üzemeltető European Sleeper jövő március 25-től kiterjeszti az útvonalat Drezdára és Prágára is. A fenti kis térképen már látszik is, hogyan néz majd ki az útvonal metrótérképszerűen.

Négy európai fővárost köt majd össze a vonat, de egy brüsszeli átszállással London és Párizs is elérhetővé válik.

A holland-belga vállalat célja egy fenntarthatóbb európai közlekedési hálózat fejlesztése, amennyiben – mint írják – egy éjszakai vonat 28-ad annyi üvegházhatású gázt bocsát ki, mint egy repülőút ugyanazon a távon.

Hálószoba és vécé az ES-en:

A másik előny evidens: amíg az ember alszik, addig is halad, így érdemi időveszteség nélkül is megtehet nagy távokat, amivel az éjszakai vonat valós alternatívája lehet a repülésnek.

Elég jól néz ki az ES menetrendje is, ami tökéletesen idézi a BKK hasonló táblázatait, csak itt a megállók közti távolság kicsit nagyobb. Arra is figyeltek, hogy a megállók kiegyensúlyozott távolságra legyenek egymástól, illetve éjszaka lehetőleg ne sokszor álljon meg a vonat.

Tervben van a bővülés is, egyfelől újabb szerelvényeket vásárol az ES, másfelől a hálózatot várhatóan 2025-től kiterjesztik egy Amszterdam–Barcelona útvonallal.

(Forrás, fotók: European Sleeper)

Ez is érdekelhet:

Ez a svájci spirálviadukt a világörökség része

Saját maga alatt hurkolódik át ez a vasútvonal, miután egyenesen haladva túl meredeken lejtene.

Káprázatos tájakon halad a vonat, ami felvesz stopposokat is

A végállomásnál medve spray-t árulnak a boltok, egy útszakaszt a „Könnyek országútjának” hívnak – életre szóló élmény a kanadai vonat.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tegyél egy futóedzőt a fa alá!

Retrokvíz: felismered, hol készültek ezek a fotók a 80-as években?

Kék és zöld tó is van ebben a kráterben az Azori-szigeteken

További cikkeink a témában