Sokunk számára a Google Térkép és a Tripadvisor vette át a vendégkönyv szerepét. Ha jól éreztük magunkat valahol, adunk a helynek öt csillagot, ha pedig nem, lepontozzuk és megírjuk, mi volt a bajunk az adott szolgáltatóval.

Ez egyrészt korrekt felhasználói hozzáállás esetén segíthet a helynek a fejlődésben, másrészt pedig iránytűként szolgálhat a többi potenciális vendég számára. Sokkal jobb, mint beírni a vendég- vagy panaszkönyvbe, amit lehet, hogy a büdös életben nem néz meg senki.

Hiába remek eszköz tehát a Tripadvisor, a jelek szerint Thaiföldön nem igazán érdemes az elégedetlenségedet kifejezni ezen a platformon, mert komoly slamasztikába is kerülhetsz amiatt, ha leírod, hogy koszos volt a szállodai szobád, vagy barátságtalan volt a személyzet.

Júliusban az történt ugyanis, hogy a Thaiföldön élő és dolgozó amerikai Wesley Barnes megszállt a Koh Chang szigetén lévő Sea View Resort nevű szállodában, és mivel nem volt teljesen elégedett, utólag írt a helyről egy nem túl hízelgő értékelést. Ebben leírta, hogy tapasztalatai szerint a személyzet barátságtalan volt és végig úgy érezte, mintha nem is örülnének a vendégeknek.

Eddig ez lehet igaz, lehet túlzás is, az azonban, ami utána történt, még akkor is elfogadhatatlan lenne, ha történetesen Barnes lett volna az elviselhetetlen vendég mintapéldánya.

A szálloda menedzsmentje ugyanis fogta magát, és hitelrontás miatt feljelentette Barnes-t, akit a helyi hatóságok úgy, ahogy kell, két napra őrizetbe is vettek.

Az elégedetlen vendég természetesen szabadlábon védekezhet, de büntetőeljárást rendeltek el ellene, és ha bűnösnek találják, akár két évig terjedő szabadságvesztésre vagy átszámítva közel kétmillió forintos pénzbüntetésre ítélhetik.

Kicsit árnyalja a képet, hogy emberünk Tripadvisorra tett bejegyzésére egyébként a hotel egyik managere is reagált még a feljelentés előtt, amikor is leírta, hogy Barnes a szálloda éttermében az általa hozott alkoholos italt fogyasztotta. Amikor a személyzet egyik tagja felhívta arra a figyelmét, hogy emiatt 500 bahtot is kiszámlázhatnak neki, illetlen hangnemben válaszolt. Végül a helyzetet egy az asztalnál ülő másik személy oldotta, aki Barnes nevében elnézést kért a személyzettől.

A vezetőség akkor döntött a feljelentés mellett, amikor észrevették, hogy a negatív értékelés több oldalon is megjelent.

Akárhogy is, a szálloda reakciója nem volt túl okos reklámfogás. Annyira nem, hogy a Tripadvisor jelenleg nem is engedi az új értékeléseket a hotel accountján, mivel a sajtóhír megjelenését követően elkezdtek záporozni az egycsillagos értékelések olyan személyektől, akik feltehetőleg soha nem is jártak a szigeten.

A hotel visszatetsző lépését már csak azért sem értjük, mert egyébként közel ötcsillagos értékeléssel bír mind Tripadvisoron, mind a Google Térképen, a feljelentés és a letartóztatás miatti médiavisszhang miatt viszont garantáltan nem egy olyan helyként kerül be a köztudatba, mint ahol érdemes megszállni.

Jogvédő szervezetek egyébként már korábban is hevesen bírálták a becsületsértés Thaiföldön érvényben lévő szabályozását, mert különböző piaci szereplők ezt gyakran visszaélésszerűen használják a nekik nem tetsző vélemények elnyomására. Hogy pontosan hogyan, erre ennél a fentinél szemléltetőbb példára nincs szükség.

(via)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Koreában van egy elhagyatott síparadicsom, amit az olimpia sem tudott megmenteni

További cikkeink a témában