Mit mond vajon egy-egy országról, hogy milyen betűtípust választott?

A fenti nem egy kérdésbe burkolt állítás: tényleg érdekes eljátszani azzal, mennyire tükrözi egy-egy turisztikai betűtípus az adott országról a fejünkben élő képet. Vagy éppen az a szándék, hogy a logó felülírjon valamilyen makacs sztereotípiát?

Bárhogy is, nagyon érdekes végignézni, hogyan promózzák a különböző európai országokat, és mondjuk csinálni egy totót fejben, hogy hányat ismertél az alábbiak közül:

Mindesetre már önmagában érdekes, hogy külön tipót használ a Vatikán, Wallonia, Flandria, vagy az, ahogyan az északi egyszerűséget délen leváltják a játékos, több színt használó feliratok, mint Spanyolország, Olaszország vagy a legtöbb balkáni ország turisztikai betűtípusa.

És ezek után vajon egy külföldi utazást másképp fontolunk meg?

(Forrás: Statistics for Everyone/Facebook, borítókép: Unsplash)

Ez is érdekelhet:

Fogalmad sincs, ki ez a copfos bácsi, pedig naponta látod és használod az alkotásait

Matthew Carternek hívják, de valószínűleg így sem jutottál közelebb a megoldáshoz.

New Yorkban kiakadtak egy betűtípus miatt

Húszmillió dollárba került, egy évig dolgoztak rajta, és elég ocsmány lett – a város, aminek a lakói egy új logón háborognak.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Koreában van egy elhagyatott síparadicsom, amit az olimpia sem tudott megmenteni

További cikkeink a témában