Ki ne ismerné a Csepelt Magyarországon! A kultikus biciklimárkához mindenkinek fűződik valamilyen emléke fiatalkorából.

A közel százéves márka új modelljei a mai igényekhez igazodva is megállják a helyüket, a most megújult arculat és website pedig a jól ismert vagányságot követik. Az ünnepi alkalomból összegyűjtöttünk hét képet és érdekességet Magyarország első kerékpármárkájáról.

1.

Weiss Manfréd 1928-ban alapította meg a nevét viselő gyárat, azóta folyamatos a kerékpárgyártás Csepelen. Ezzel a  Csepel kerékpár elnyerte és azóta is viseli a „Magyarország első biciklimárkája” címet.

2.

A legendás Camping kerékpárok gyártása az 1960-as években kezdődött, és napjainkban is tart. A kétkerekű változat mellett a modell háromkerekű (tricikli) verziója is elérhető, amit rendelésre készítenek. Az idősebb és mozgásukban korlátozott biciklisek számára visszaadja a kerékpározás élményét, de például teherszállításra is használható.

3.

Az igazi Csepel-rajongók számára a Tacskó nemcsak egy kutyafajta, hanem a gyerekkor maga. A Camping mellett egy másik legendás modell, ami után sokan ácsingóztunk gyerekként. Egyszerű és stílusos, örök klasszikus banánüléssel és magas kormánnyal.

4.

A Csepel bicikliket hazai szakemberek tervezik, a magyar utak sajátosságainak megfelelően, a prototípusokat itthon tesztelik. Évente több ezer kerékpár gurul ki a Csepel Művek területén található gyártelepről.

5.

Csepelen elektromos, pedelec rendszerű kerékpárok is készülnek. A rásegítéses megoldás azt jelenti, hogy a biciklis a pedálok hajtásával termel energiát a villanymotor segítségével. A Project E modellek között városi csavargáshoz és komolyabb terepre való, magasabb felszereltségű kerékpárokat is találhatunk. A jövő már itt van!

6.

A városi biciklizés menő. 2013 óta a Csepel kerékpár is részt vesz a budapesti Mol Bubi közbringarendszer projektben, ahol a járgányok összeszerelése mellett a rendszer üzemeltetése is a cég feladata.

7.

2010-es debütálása óta a Royal az egyik legszínesebb és legnépszerűbb újhullámos Csepel járgány. Elsősorban fixiként vált ismertté, de az elmúlt tizenkét évben könnyen testreszabható felszereltsége miatt már nagyon sok formában és felszereltséggel láthattuk a lapos pesti utakon és a budai hegyekben is. A budapesti biciklis futárok nem hivatalos kedvence.

És ezt olvastad már?
Eltörölték a komodói nemzeti park százezer forintos belépőjét