Ilyen látvány, amikor a 34-es pályára készülnek landolni egy Boeing 737-essel.

Korfu sokak kedvenc nyári úti célja. A sziget repülőtere különleges fekvésű, környékén számtalan olyan hely van, ahonnan a turisták figyelik az érkező és induló járatokat, ezek többségét felülről láthatjuk ezen a videón. Az egyik legjellegzetesebb az a monostor, amely az öböl közepén épült egy földnyúlványon (Holy Monastery of Panagia Vlacherna), és Korfu egyik jelképe, vagy a mellette található Egérsziget. A terepviszonyok miatt a pilótáknak némileg oldalról kell közelíteniük a reptér felé, és csak az utolsó pillanatban fordulnak rá a végső egyenesre.

A Joánisz Kapodísztriasz nemzetközi repülőtér 1937-ben nyitotta meg kapuit, a legnagyobb forgalmat a nyári hónapokban bonyolítja. A pandémia előtt évente több mint hárommillió utas fordult meg ott, tavaly is kétmillió. A második világháború idején még csak 600 méter hosszú betoncsík állt a fel- és leszálló gépek rendelkezésére, ezt mesterséges feltöltéssel nyújtották meg több ízben, 2370 méteres mai hosszát az ötvenes évek második felében érte el. Az első kereskedelmi járat 1949 tavaszán landolt, a ma is használatos terminált a hetvenes évek elején adták át a forgalomnak.

Ez is érdekelhet:

A világ egyetlen strandrepterén csak apálykor lehet leszállni

Ha visszahúzódik a tenger, felhúzzák a szélzsákokat, és indul az üzem.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés